استاندار لرستان گفت: لرستان تولیدات بسیار مناسبی در حوزه های مختلف دارد که صادرات این محصولات به خارج از کشور به ویژه کشورهای همسایه در دستور کار مدیریت ارشد اجرایی استان است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ بازوند افزود: تولید سالیانه حدود دو میلیون تن محصول زراعی از جمله انجیر و انار با مرغوبیت بسیار بالا، ظرفیت مناسبی برای تبدیل لرستان به قطب صادراتی محصولات کشاورزی است.

وی همچنین با اشاره به توانمندی استان در زمینه تولیدات داروهای دامی و انسانی و مصالح ساختمانی از جمله سیمان گفت : وجود گمرک  و مناطق اقتصادی ویژه نیز امکان صادرات محصول از لرستان به خارج از کشور را فراهم کرده است.

وی کشورهای عراق و سوریه را دو کشور اصلی و بازار هدف تولیدات لرستان دانست و گفت: نیازهای این دو کشور بازار مطلوبی برای صادرات محصولات استان است.

وی افزود: افزایش چشمگیر صادرات استان به این دو کشور در دستور کار دارد و در این خصوص جلساتی در تهران با مسوولان ذیربط برگزار شده است.

بازوند گفت: واگذاری امور عمرانی شهرداری ها به قرارگاه خاتم الانبیاء، طراحی پارک مینیاتوری پل های تاریخی لرستان و رفع مشکلات داروسازی بایر افلاک نیز در هفته جاری در تهران پیگیری شده است.



انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.