معاون فرماندار شهرستان بیله سوار از ورود روزانه سه هزار مسافر آذری از طریق گمرک بیله سوار به کشورمان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محمد ابراهیمی با بیان اینکه در حال حاضر گمرک بیله‌سوار تنها گمرک بین‌المللی استان اردبیل است، افزود: این گمرک نقش بسیار مهم و اساسی در توسعه و رونق تجارت خارجی در سطح استان و حتی کشور دارد که باید از این ظرفیت برای توسعه و پیشرفت منطقه استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: امروزه گمرک نقش اساسی و مهم در توسعه مناطق مختلف با استفاده از تجارت خارجی دارد و این یک امتیاز بزرگ و ویژه برای مناطقی محسوب می‌شود که دارای این ظرفیت و زیرساخت هستند.

ابراهیمی تصریح کرد: بهره برداری از سالن مسافری پایانه مرزی بیله‌سوار یک کار مناسب و مطلوب در راستای رضایت مسافران و تسهیل در رفت و آمد و تردد سالانه یک میلیون مسافر از این گمرک شده که این امر می‌تواند زمینه‌ای را فراهم کند تا با افزایش رضایتمندی‌ها تمایل و رغبت برای سرمایه‌گذاری افزایش یابد.

وی با اشاره به نقش این گمرک در صادرات محصولات مختلف استان بیان کرد:‌کشورهای آذربایجان، عراق، روسیه و گرجستان از جمله مقاصد صادراتی این پایانه مرزی بین‌المللی بوده که سالانه کالاهای زیادی اعم از سیب‌زمینی، مواد خوراکی، مصنوعات چوبی و برخی کالاهای دیگر به این کشورها صادر می‌شود و درآمد زیادی را نصیب کشور می‌کند.

معاون فرماندار شهرستان بیله‌سوار با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات این پایانه بین‌المللی وگمرک در بیله‌سوار گفت:‌ باید مشکلات در مسیر مبادلات اقتصادی و تجاری این گمرک برطرف شود تا شاهد شکوفایی هر چه بیشتر اقتصاد کشور و منطقه از طریق افزایش صادرات باشیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.