اوباما مدعی شد: ایرانی‌ها ضد آمریکا و یهودی ستیز هستند

رئیس جمهور آمریکا در یک برنامه تلویزیونی ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه صهیونیستی هاآرتص؛ "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، در برنامه تلویزیونی دیلی شو مدعی شد: ایران یک دشمن است. آنها ضد آمریکا، یهودی ستیز و حامی سازمان‌های تروریستی هستند. 
وی در پاسخ به "جان استیوارت،" مجری این برنامه، که پرسید : آیا فکر نمی‌کنید که آنها شریکی خوب برای صلح باشند، گفت: همانطور که بارها گفته‌ام شما با دوستان خود صلح نمی‌کنید. مساله در اینجا این است که آیا ما می‌خواهیم که آنها سلاح اتمی داشته باشند؟ پاسخ نه است.


در صورت فریبکاری ایران تحریم‌ها بازخواهند گشت

"اوباما" در ادامه سخنانش مدعی شد: درصورت فریبکاری ایران تحریم‌ها را علیه این کشور از سر می‌گیریم.

وی گفت: ایران برای همیشه از رفتن به دنبال سلاح اتمی منع شده است. بدون توافق این راه‌ها باز می‌ماندند و ایران می‌توانست به سمت بمب اتمی نزدیکتر شود. با این توافق ما دسترسی غیرمنتظره‌ای به تاسیسات اتمی ایران پیدا کردیم و آنها را بیست و چهارساعته و هفت روز در هفته زیر نظر خواهیم داشت. بدون توافق نمی‌توانستیم به این موضوع برسیم. با این توافق اگر ایران فریبکاری کند تحریم ها بازخواهند گشت. بدون توافق تحریمها دچار از هم گسستگی می‌شد. با این توافق ما شانس حل چالش تلاش ایران برای دستیابی به سلاح اتمی را به روشی صلح آمیز و بدون خطر ایجاد یک درگیری دیگر در خاورمیانه(غرب آسیا ) خواهیم داشت.


با وجود این توافق ما همچنان اختلافاتی جدی با دولت ایران خواهیم داشت

"اوباما" در ادامه ادعایش گفت: زمانی که من به قدرت رسیدم و در نخستین سخنرانی خود در جمع کهنه سربازان به شما گفتم که چگونه ما به ایجاد چشم اندازی جدید در رابطه با قدرت راهبری آمریکا در جهان نیازمندیم. از مدت‌ها پیش این طرز فکر وجود داشته است که نخستین چالش پیش روی ما اعزام ارتش ما بوده است. ما بزرگترین ارتش را در تاریخ بشریت داشته ایم. آنچه که ما درباره اینکه چه طرز فکری ما را هدایت کند، دردناک بوده است.عجله در وارد شدن به جنگ بدون تفکر درباره عواقب آن و بدون پشتیبانی گسترده بین المللی و کشیده شدن به منازعات غیرضروری سبب آسیب به ارتش ما می شود. این موضوع سبب می شود که به بازیچه دشمنانمان بدل شویم. 
من در حفاظت از ملتمان و به ویژه در مقابله با تروریسم درنگ نمی‌کنم. من در اینجا از تلاشهای نیروهای حرفه‌ای ارتش و نیروهای اطلاعاتی آن تشکر می‌کنم. آنها ضربات کاری به آنهایی که ما را تهدید می‌کنند، وارد می‌کنند. 
وی افزود: ما هم اکنون شاهد ائتلاف حدود چهل کشور در افغانستان هستیم. جنگ ممکن است که به پایان رسیده باشد؛ اما این کشور همچنان خطرناک است. ما در حال اجرای ماموریت جدیدی در این کشور هستیم که آن آموزش و تسلیح نیروهای امنیتی افغانستان است. ما در مبارزه با تروریسم القاعده خستگی ناپذیر هستیم. ما به طرزی خردمندانه در کنار هم می ایستیم و ائتلافی از شصت کشور و از جمله متحدان عرب ما در مبارزه بر ضد داعش حضور دارند. من معتقدم که آمریکا نباید در یک جنگ زمینی گسترده در خاورمیانه (غرب آسیا) وارد شود.این برای امنیت ملی ما موضوع خوبی نیست. 

اوباما گفت: ما همچنین شاهد قدرت دیپلماسی آمریکا در توافق جامع اتمی ایران بودیم زیرا ما باید از دستیابی ایران به سلاح اتمی جلوگیری کنیم. ما هم اکنون وارد بحث مهمی شده ایم. این موضوع خوبی است. ما دمکراسی هستیم. متاسفانه شما ممکن است که به این موضوع توجه کرده باشید که از پیش اطلاعات ضد و نقیض زیادی وجود دارد. از آنجایی که من علت اینکه این توافق برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی بسیار مهم است، اعلام کرده‌ام، قصد داریم که مردم حقایق را بدانند و در اینجا برخی حقایق اصلی وجود دارند.
وی افزود: با این توافق ما هر کدام از راههای رسیدن ایران به برنامه اتمی را قطع کردیم. حالا اگر ایران تلاش کند که با وجود این توافق پس از ده سال و یا پس از بیست سال به بمب برسد آنگاه رئیس جمهور آمریکا در موضع قدرتمندتری برای برداشتن گام های ضروری ازجمله گزینه نظامی برای جلوگیری از روی دادن این موضوع خواهد بود. اینها حقایقی هستند و این یک انتخاب است و برای امنیت ملی ما و برای نسل‌های آینده ما لازم است که انتخاب درست را درباره این موضوع مهم داشته باشیم.
رئیس جمهور آمریکا افزود:من لازم است که در اینجا به نکته ای گسترده تر اشاره کنم.در مباحث مربوط به این توافق ما شاهد شنیدن برخی سخنان درباره سیاست‌ها و طرز فکرهایی هستیم که در گذشته ما را دچار شکست کرده اند. برخی از سیاستمداران و کارشناسانی که با عجله احتمال راه حل دیپلماتیک برای موضوع اتمی ایران را رد می‌کنند همانند افرادی هستند که گفتند باید به فوریت وارد جنگ عراق شویم و اعلام کردند که این جنگ بایستی تنها چند ما به طول انجامد. ما به خوبی تبعات ناشی از این انتخاب آنها را و اینکه چه هزینه های مالی و جانی به همراه داشت، می‌دانیم.

اوباما گفت: بنابراین من معتقدم که یک روش مسئوولیت وار و هوشمندانه تر برای حفظ امنیت ملی ما وجود دارد و این همان کاری است که ما انجام می دهیم. به جای اینکه خود را از مابقی جهان جداکنیم و به تنهایی به پیش برویم ما کار دشوار و صبورانه اتحاد با جامعه بین المللی برای مقابله با تهدیدی مشترک را در پیش گرفتیم. به جای حریف طلبی که حتی ایده مذاکره با رقبایمان را نفی می‌کند که به چیزی نمی‌رسد ما شاهد دیپلماسی اصولی و قدرتمندی هستیم که با دادن امید حقیقتا می تواند مشکلات را به روشی صلح آمیز حل و فصل کند.
معتقدم ما به جای رفتن به طرف منازعه‌ای دیگر که پسران و دختران ما به راهی آسیب زننده راهی می کند و باید همیشه آخرین چاره باشد، باید هر گزینه جایگزینی را بررسی کنیم. این همان چیزی است که سبب می‌شود که ما به نیروهای خود مدیون باشیم. این قدرت و راهبری آمریکا را نشان می‌دهد.

تحریم‌های ما برای حمایت ایران از تروریسم و برنامه موشکی بالستیک آن و موارد نقض حقوق بشر همچنان باقی خواهند ماند. ما همچنان در کنار هم پیمانان و شرکای خود از جمله اسرائیل برای مقابله با رفتار خطرناک ایران باقی خواهیم ماند.
رئیس جمهور آمریکا در پایان مدعی شد:ما تا مادامی که آمریکایی‌هایی را که ناعادلانه در ایران بازداشت شده اند به کشور بازنگردانیم آرام نخواهیم گرفت. 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۱۴ ۳۱ تير ۱۳۹۴
داعش رو که خودتون درست کرده اید و ائتلافتون علیه داعش جفنگ است.

در مورد ایران هم در تخیلات به سر می برید و این برای ما خوب است. پس لطفا تمام فکر و ذکر خود را صرف این کنید که ایران سلاح اتمی نسازد - باشه؟ همه همت خود را در این موضوع صرف کنید و بعدا خواهید فهمید که چقدر احمق بوده اید و از کجا آسیب پذیر هستید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۳۱ تير ۱۳۹۴
آفرین حق گفته.البته اینو نمیدونه که جدیدن مسلمونا برای نابودی اسرائیل....هرچی فشار بیشتر باشه روی ایران دنیا امن تره.
United States of America
محمد
۰۹:۰۱ ۳۱ تير ۱۳۹۴
آقای اوباماچه کسی سلاح های گروه های تکفیری داعش ،القاعده،جندالشیطان،ودیگرگروه های تروریستی راتامین میکنه،چه کسی گروه تروریستی منافقین وطن فروش راازسلاح گرفته تاکمک مالی حمایت میکنه ،چه کسی بمب به وطن فروشان دادتادانشمندان هسته ای روترورکنندوهزاران جنایت دیگه ای که انجام داددیدفقط بایدگفت مرگ برآمریکا، انگلیس اسرائیل،
آخرین اخبار