مدیر آب، خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: 70 درصد قنات های این استان نیازمند مرمت ، بازسازی و لایروبی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمد ابراهیم بهبودی با بیان اینکه همه قنات های استان خراسان رضوی در وضعیت اضطرار جهت مرمت و بازسازی قرار دارند، گفت: هم اکنون شش هزار و 305 رشته قنات در خراسان رضوی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه یک سوم از مجموع قنات های خراسان رضوی در سه شهرستان سبزوار، گناباد و بجستان قرار دارد افزود: یکهزار رشته قنات در سبزوار، 600رشته در گناباد و 400رشته قنات در بجستان قرار دارند
.

مدیر آب، خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه اعتبارات مرمتی سال 94 هنوز ابلاغ نشده است، گفت: اعتبارات سال گذشته خراسان رضوی در این زمینه 132 میلیارد ریال بود که 65 میلیارد ریال آن تخصیص پیدا کرد.

وی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی صورت گرفته 600 رشته قنات باید طی یکسال گذشته مرمت می شدند اما تاکنون با توجه به تخصیص حدود50درصد اعتبارات موفق به مرمت و لایروبی 360 رشته قنات در این مدت شده ایم. اظهار داشت: اعتباراتی که در این رابطه هزینه می شود بیشتر بحث نگهداری سازه قنات است.

مدیر آب، خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: به دلیل خشکسالی های پیاپی آب اغلب قنوات بسیار کم شده است بنابراین تلاش می شود همان آب حداقل با نگهداری و مرمت سازه قنات حفظ شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.