مشهد؛

کاهش پرونده های تجدید نظر در دادگاه های تجدید نظرخراسان رضوی

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت : دادگاه های تجدید نظر به عنوان محاکم عالی به ویژه در استان‌ها باید به جایگاه واقعی خود یعنی جایگاه سیاستگذاری و ایجاد وحدت توجه ویژه ای داشته باشند و در این مسیر گام بردارند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حجت الاسلام والمسلمین مظفری در نشست با مسئولان و قضات دادگاه های تجدید نظر استان خراسان رضوی با بیان اینکه کاهش موجودی پرونده ها تجدید نظر در محاکم تجدید نظرقابل تقدیر است افزود: محاکم تجدید نظر می توانند با صدور آراء متقن و مستدل و مبتنی بر استدلالات علمی و دقیق حقوقی و قضایی، خط مشی صدور آراء در محاکم بدوی را تبیین نموده و وحدت رویه ای منطبق بر قانون و مستدلات حقوقی و قضایی ارائه نمایند.

وی تحولات روی داده در سطح محاکم تجدید نظر استان را مثبت ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد: با تلاشهای صورت پذیرفته توسط کادر قضایی و اداری این مجموعه شاهد تحولات مثبتی به ویژه در حوزه کاهش موجودی پرونده ها در شعب هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری با اشاره به اجرایی شدن قانون جدید آئین دادرسی کیفری گفت: مبنای همه مسئولان و قضات محترم در تمامی سطوح از جمله محاکم تجدید نظر باید شرع مقدس و قانون پیش رو باشد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی خواستار همسویی تمامی بخشها با سیاستهای ابلاغی از ناحیه ریاست محترم و ستاد قوه قضائیه و همچنین اجرای دقیق بخشنامه های ستاد دادگستری استان شد و افزود: در سایه همدلی و همراهی تمامی اجزاء مجموعه قضایی استان بحمدالله در مدت کمی شاهد دستاوردهای بزرگی بودیم و امیدواریم این روند رو به رشد با شتاب و دقت بیشتری استمرار پیدا کند.

انتهای پیام/ی


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.