دوره آموزشی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در میاندورود برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود با اشاره به اینکه دوره آموزشی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با 60 نفر در روستای کیاپی شهرستان میاندورود برگزار شد، گفت: بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، از نوع ویروسی است و قابل انتقال به انسان است و در صورت جهش ژنتیکی به یکی از بیماری های خطرناک مشترک بین انسان و دام تبدیل می شود.

موسوی با بیان اینکه افراد تحت خطر به این بیماری، دامپزشکان و کسانی که با طیور سر و کار دارند است افزود: بی حالی، کم شدن اشتها، عطسه، ریزش ترشحات، کبودی تاج و ریش پرنده از جمله علایم این بیماری است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود نشانه های اصلی و مهم این بیماری در انسان شامل تب، گلودرد، تهوع، استفراغ، اسهال، احساس کوفتگی و عطسه است و در صورت مداوا نشدن به موقع سبب مرگ افراد هم می شود.

وی از اجرای مرحله دوم مبارزه بیولوزیک با کرم ساقه خوار برنج در این شهرستان خبر داد و گفت: مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه خوار برنج در نسل دوم، با 141 هزار و 200 عدد تریکوکارت در شالیزارهای شهرستان میاندورود انجام شد.

موسوی افزود: امسال 600 هکتار از شالیزارهای شهریارکنده، چوکلا، پلنگ آزاد و بادله مبارزه بیولوژیک با آفت کرم ساقه خوار برنج انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود، کاهش مصرف کودهای شیمیایی و آلودگی آب و خاک، سلامت برنج تولیدی، حفظ محیط زیست و سلامت جامعه را از جمله مزایای مبارزه بیولوژیک در مزارع برشمرد.

وی از نخستین برداشت برنج رقم طارم محلی در سطح یک هکتار از شالیزارهای سورک خبر داد و تصریح کرد: شهرستان میاندورود دارای 8 هزار و 122 هکتار شالیزار است که از این مقدار 4 هزار و 200 هکتار به رقم طارم و 3 هزار و 922 هکتار به ارقام پر محصول اختصاص دارد.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.