74 از ایرانیان بر اثر بیماری‌های غیر‌واگیر از جمله بیماری‌های قلبی عروقی، ریوی، سرطان و دیابت می‌میرند. تقویت درمان اولیه و بیماران سرپایی اولویت فاز دوم طرح تحول نظام سلامت است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در نشست خبری امروز که به منظور بازدید رئیس سازمان بهداشت جهانی از نظام سلامت ایران به خصوص طرح تحول نظام سلامت در ساختمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، رئیس سازمان بهداشت جهانی بیان کرد: 74 درصد از ایرانی‌ها به دلیل ابتلای به بیماری‌های غیر‌واگیر مانند بیماری‌های قلبی عروقی، ریوی، سرطان و دیابت می‌میرند. این بیماری‌ها قابل پیشگیری هستند بنابراین دولت به دنبال پیشگیری از این بیماری‌ها است.

وی در ادامه افزود: من به عنوان مدیرکل سازمان بهداشت جهانی وظیفه دارم برای اطلاع از چالش‌های حوزه سلامت کشور‌ها به تمامی نقاط دنیا سفر کنم و اقدامات انجام شده آنها در این راستا را ارزیابی کنم. WHO 149 عضو دارد که قصد دارد تجربیات موفق آنها را به سایر کشورها نیز منتقل کند.

دکتر علا الوان مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی، با اشاره به یکی از مهمترین چالش‌های هر کشور عنوان کرد: یکی از مهمترین چالش کشورها بهبود و پوشش جمعیتی در زمینه بهداشت و درمان است. در طی 15 ماه گذشته این پوشش افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: برنامه تحول نظام سلامت بسیار عالی اجرا شده است به همین دلیل این طرح ابتکاری است که نیاز به هزینه و حمایت زیادی دارد علاوه بر این کشورهای منطقه نیز می‌توانند از این طرح الگو بگیرند.

دکتر علا الوان اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت در مرحله فاز دوم اجرایی قرار دارد. اولویت این مرحله تقویت درمان اولیه و بیماران سرپایی می‌باشد. سازمان بهداشت جهانی علاقمند همکاری نزدیک با دولت ایران است.

وی اعلام کرد: نیمی از کشورهای خاورمیانه در بحران قرار دارند، سه کشور از این تعداد در بحران شدید‌تری قرار دارند که عبارتند از: سوریه، یمن و عراق. ما به عنوان رهبر کمک رسانی‌های بشر‌دوستانه وظیفه داریم در بحران‌ها واکنش‌هایی در جهت رفع این بحران‌ها انجام دهیم.

مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی افزود: ما مسئول شناسایی بیماری‌ها در مرحله اولیه هستیم همچنین کمک‌رسانی برای خدمات ابتدایی به کشورها از دیگر وظایف ما است. در شرایط وخیم و اضطراری وظیفه ما ارائه خدمات نجات جان مردم است. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.