وزیر بهداشت گفت: بیماری‌های غیر‌واگیر مهمترین عامل مرگ ایرانیان است به همین دلیل سند پیشگیری از بیماری‌های غیر‌واگیر فردا با حضور رئیس جمهور و رئیس سازمان بهداشت جهانی رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در نشست خبری امروز که به منظور بازدید رئیس سازمان بهداشت جهانی از نظام سلامت ایران به خصوص طرح تحول نظام سلامت در ساختمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، وزیر بهداشت ضمن تشکر از رئیس سازمان بهداشت جهانی در جهت تایید آنچه دولت انجام داده است بیان کرد: برنامه‌های وزارت بهداشت دولت یازدهم که در حال اجراست برگرفته از تجربه جهانی است. علاوه بر این برنامه‌های حوزه سلامت با همکاری جدی و موثر WHO انجام می‌شود.

وزیر بهداشت افزود: بیماری‌های غیر‌واگیر مهمترین عامل مرگ ایرانیان است. در همین راستا برای پیشگیری از بیماری‌های غیر‌واگیر، سندی در این خصوص با حضور مقام ارشد سازمان بهداشت جهانی و رئیس جمهور رونمایی خواهد شد.

وی ضمن بر‌شمردن دستاورد‌های نظام سلامت عنوان کرد: پوشش همگانی مردم، کاهش پرداختی‌های مردم، گسترش زیر‌ساخت‌های بهداشت و درمان و... از جمله موفقیت‌های ما است که قطعا در سال‌های آینده بیشتر خواهد شد.

حسن قاضی‌زاده هاشمی در ادامه با بیان انتظار‌های خود از سازمان بهداشت جهانی افزود: انتظار می‌رود این سازمان کمک‌های تخصصی بیشتری به ما کند. البته گروه‌های مختلفی از سوی این سازمان همواره در حال رفت و آمد به کشور ما هستند، همچنین مسئولین حوزه‌ی بهداشت و درمان در برنامه‌های بین‌المللی آنها شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به مشکلات منطقه‌ای اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی حلقه‌ی وصل ما به سایر کشورها است. دفتر نمایندگی این سازمان در ایران نیز همواره به ما کمک می‌کند، همچنین کشور ما از حمایت‌های همیشگی این سازمان بهره برده است.

وزیر بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: از فونگ‌فوچان به دلیل اطمینان‌خاطری که برای مردم و سیاست‌گذاران در حوزه سلامت ایجاد کرده است، تشکر می‌کنم چرا که فرمایشات ایشان تاییدی بر اجرای برنامه‌های انجام شده از ابتدای طرح تحول نظام سلامت تا کنون است. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.