رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت: همه ساله با شروع ماه مبارک رمضان طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی توسط شبکه های دامپزشکی در سراسر استان به اجرا در می آید. در طی اجرای این طرح در رمضان امسال بیش از 2300 واحد تولید، فراوری و عرضه فراورده های خام دامی مورد بازدید و کنترل بهداشتی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛دکتر محمد رضا صادقپور گفت: در طی ایام ماه مبارک رمضان کارشناسان دامپزشکی بیش از 4800 مورد بازدید از واحدها و مراکز مختلف به عمل آورده و با ارسال موارد مشکوک و استعلام نتیجه از آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان یزد ، حدود 7 تن فراورده خام دامی غیر قابل مصرف انسانی را ضبط و از چرخه مصرف خارج نموده اند. علاوه بر آن 20 مورد تخلف را به مراجع قضایی ارجاع کرده و با 32 مورد خودروی غیر مجاز عرضه کننده فراورده های خام دامی نیز برخورد نمودند.

وی در ادامه افزود: عملیات صورت گرفته حاصل کار سخت و تلاش پیگیر نیروهای انسانی متخصص در این ارگان است به گونه ای که به طور میانگین در ماه مبارک رمضان هر روز حداقل 25 اکیپ بازرسی در نوبت های صبح و عصر درسراسر استان مشغول نظارت و انجام وظیفه بوده اند.

صادقپور در پایان یادآور شد: اکیپ های نظارتی دامپزشکی در تمامی ایام در طول سال فعال بوده و در تامین بهداشت فراورده های خام دامی مورد استفاده شهروندان می کوشند و البته در مناسبت های ویژه متناسب با افزایش سطح عرضه و تقاضا ساعات کاری و حجم فعالیت آن ها تشدید می گردد تا زمینه بروز هر گونه تخلف بهداشتی به حداقل ممکن برسد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.