رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فلاورجان، از کشف و ضبط 315 کیلوگرم فرآورده های خام دامی غیر مجاز و فاسد در بازرسی های بهداشتی کارشناسان این شبکه در سطح شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ سید اکبر حسینی اظهار داشت: به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان با برنامه ریزی و با همکاری اداره کل دامپزشکی استان اصفهان و سایر دستگاه های اجرایی در شهرستان، طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بعد از ماه مبارک رمضان نیز با تشکیل گروه های بازرسی بهداشتی در حال انجام است.

وی گفت: اجرای این طرح و از اواخر تیرماه تا کنون 200 نفرساعت از تعداد 300 واحد تهیه و توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی (شامل کشتارگاه های دام و طیور، مراکز بسته بندی و رستوران های داخل شهری و مراکز عرضه) بازدید کردند و تعداد به 20 مرکز تذکر قانونی داده شد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان فلاورجان همچنین از برخورد قاطع این شبکه با متخلفین بهداشتی توزیع و عرضه فراورده های خام دامی و ارجاع پرونده آنان به مراجع قضایی شهرستان خبر داد و افزود: در اجرای این طرح توسط بازرسان واحد نظارت بربهداشت عمومی این شبکه میزان 315 کیلوگرم فرآورده های خام دامی غیر بهداشتی و فاسد اعم از گوشت قرمز و گوشت سفید (مرغ، ماهی) و آلایش خوراکی دام و طیور توقیف و از چرخه مصرف خارج شده است.

حسینی نظارت بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی را از وظائف مهم و خطیر دامپزشکی در راستای تحقق شعار دام سالم، غذای سالم و انسان سالم دانست. 


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.