معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار مریوان گفت: برای ریشه کن کردن اعتیاد در جامعه باید فرهنگ خود باوری برای مبارزه با اعتیاد در شهروندان تقویت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج؛ یوسف باشی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مریوان گفت: متاسفانه معضل اعتیاد و گرایش رده های سنی مختلف به مصرف انواع مواد مخدر و بعضا گرایش نوجوانان و جوانان مریوان به مصرف بی رویه قلیان زنگ خطر را برای خانواده ها و مسوولین دستگاه های مربوطه به صدا درآورده است.

وی با اشاره به وجود انجمن های مردمی از جمله انجمن 'ژیانه وه' در مریوان از اقدامات و کارهای فرهنگی این انجمن و پیگیری مصوبات قبلی ابراز رضایت کرد.

یوسف باشی گفت: آموزش و آشنایی با انواع مواد مخدر و برگزاری کلاس های مختلف در مدارس و ادارات مختلف و زندان ها می تواند کمک بزرگی برای معضل پیشگیری از اعتیاد باشد.

وی شهر مریوان را از نظر افراد مبتلا به مواد مخدر و انواع داروهای روان گردان نسبت به شهرهای دیگر استان و کشور پاک خواند و گفت: در طول چند سال گذشته با وجود انجمن های مردمی و تعامل دستگاه های اجرایی این شهرستان تا حدودی موفق به پیشگیری و فرهنگ سازی لازم در بین شهروندان در خصوص مبارزه با مواد مخدر و مضرات مصرف قلیان شده ایم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار مریوان افزود: در حال حاضر اعتیاد یک بلای خانمان سوز برای کشور و استان کردستان است که باید تمام دستگاه های اجرایی و متولیان مربوط در استان کردستان و شهر مریوان این زنگ خطر و معضل را به عینه احساس کنند.

در ادامه این نشست هریک از دستگاه های اجرایی از جمله انجمن ' ژیانه وه'، اداره بهزیستی و شهرداری با اعلام عملکرد و گزارش فعالیت های تیر ماه خود در خصوص پیشگیری و اجرای برنامه های اجتماعی و فرهنگی خود، بر اهتمام دستگاه های متولی در خصوص مبارزه جدی و معقولانه تاکید داشتند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.