مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان از برگزاری نخستین نشست کتابخوان استان کردستان به منظور نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی و ارتقای شاخصه های مطالعه در مرداد ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج؛ اسماعیل احمدی گفت: «کتابخوان» عنوان نشست هایی است که با هدف به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده توسط افراد و ترویج فرهنگ مطالعه در قالب معرفی کتاب اجرا می شود.

وی افزود: این نشست ها در فضایی صمیمی تلاش دارد تجربیات مطالعاتی افراد کتابخوان را برای سایر علاقه مندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک بگذارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان بیان کرد: چشم انداز برگزاری نشست های کتابخوان توسعه رفتار مدنی رشد یافته و رشد دهنده در سراسر کشوراست تا به مرور زمان به نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی منجر شود.

احمدی گفت: از اهداف برگزاری این طرح ایجاد عادت به مطالعه در میان اقشار مختلف جامعه، اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده، معرفی کتاب های مفید و کاربردی، ارتقاء و توانمندسازی کتابداران از طریق مطالعه و آشنایی با شیوه های استاندارد معرفی کتاب است.

وی ادامه داد: کتابداران، نویسندگان، فعالان رسانه در حوزه کتاب، اعضای کتابخانه های عمومی و سایر علاقمندان می توانند در این نشست ها حضور داشته باشند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان در پایان گفت: 46 کتابخانه عمومی نهادی و 32 کتابخانه عمومی مشارکتی با 40 هزار عضو فعال دراین استان وجود دارد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.