جاده های بین مزارع، راه های زیرساختی، مسیرهای انتقال آب در بخشهای مختلف از مهمترین بخشهای خسارت دیده از سیل هفته اخیر در حوزه آبخیز استان سمنان است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ محمد وکیلی استاندار سمنان گفت: ارزیابی‌های اولیه حکایت از خسارت‌ بالغ بر 100 میلیارد استان سمنان در جریان سیل اخیر دارد. 
  وی بر روند اجرای عملیات پاکسازی سطح راه‌های روستایی و محورهای داخل روستا و همچنین میزان خسارت وارده در بخش راه ، کشاورزی منازل مسکونی و معیشتی تاکید کرد و افزود: با توجه به ریسک بالای خطر و فراوانی حوادث و بلایای طبیعی در استان سمنان، بیمه کردن منازل مسکونی ، خودروها ، محصولات کشاورزی و دامی امری ضروری است . 
وکیلی از دستگاههای اجرایی ذیربط خواست مطالعات و اجرای طرح آبخیزداری حوزه بالادست روستای فولادمحله مهدیشهر به منظور کاهش خسارات ناشی از سیل اجرایی کنند . 
استاندار سمنان ضمن تاکید بر آمادگی تمامی دستگاههای عضو شورای مدیریت بحران استان از کلیه دستگاههای عمل کننده در بحران سیل اخیر تقدیر و تشکر کرد و افزود: باید از مردم فهیم و خوب گرفتار شده در مناطق سیل‌زده به واسطه همکاری مناسب و تحمل سختی چند ساعته تا بازگشایی محورها تشکر کرد . 
وی با بیان اینکه مردم استان مردم سختکوش و مقاومی هستند، ادامه داد: در سال گذشته نیز هم شاهد بارندگی‌ها و سیل‌هایی در منطقه بودیم و هم شاهد خشکسالی و سرما زدگی شدید بودیم لذا مسئولان باید تمام این حوادث را مدیریت کنند. ضمن اینکه کمک و همدلی مردم در این راستا می‌تواند در ارائه خدمات بهتر بسیار مثمر ثمر باشد . 
عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان با اشاره به اطلاع‌رسانی اداره هواشناسی از طریق صدا و سیما قبل از وقوع حادثه و گزارش وضعیت هوا خاطرنشان کرد: مردم به اخباری که از طریق رسانه‌ها منعکس می‌گردد توجه جدی داشته و در مواقعی که با مسائل جغرافیایی و تغییر اقلیم مواجه می‌شویم مردم باید با صبر و حوصله به مسئولین مربوطه کمک کنند تا در اسرع وقت مشکل مرتفع شود. 
وی با بیان اینکه طبیعت از نعمات الهی است که باید در حفظ و حراست از آن تلاش کنیم گفت: مبارزه با طبیعت مسائل و مشکلاتی در پی دارد لذا همه آحاد جامعه باید به این مهم توجه جدی داشته باشند . 
  وکیلی گفت: در روزهای اخیر ما با اوج تابستان و گرمای بالای 40 درجه مواجه بودیم که با بارش اخیر دمای هوا به زیر 30 درجه رسیده است .
وی با اشاره به ضرورت بهره‌برداری از آب‌های سطحی سیل اخیر، اضافه کرد: اگر این آبها مدیریت گردد می‌تواند کمک زیادی به مشکلات کم آبی در استان کند . 
وی افزود: استان سمنان استان پهناور و بزرگی است و ما باید آمادگی لازم را داشته باشیم تا هر نقطه از استان که دچار حادثه شود در کمترین زمان ممکن خدمات لازم را به مردم ارایه دهیم .
انتهای پیام/س
برچسب ها: سیل ، خسارت ، مزارع ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.