وزیر بهداشت گفت: خواسته سازمان‌های مردم نهاد عدم ایجاد مزاحمت در کار آنها است زیرا این موضوع در دولت‌های گذشته دیده شده است.

خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیر بهداشت در همایش ملی سازمان‌های مردم نهاد که صبح امروز با حضور رئیس جمهور، رئیس سازمان بهداشت جهانی و سایر مقامات ارشد کشوری برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: هرگونه کوتاهی از سوی ما می‌تواند به فاجعه ملی منجر شود، متاسفانه کشورهای همسایه از لحاظ بهداشتی وضعیت مناسبی ندارند و کاملا از هم پاشیده‌اند.

وی ادامه داد: بنابراین به دلیل رفت و آمد افراد در مرزها این آلودگی‌ها به کشور ما هم منتقل می‌شود.

دکتر هاشمی در خصوص خواسته سازمان‌های مردم نهاد عنوان کرد: سازمان‌های مردم نهاد می‌خواهند که دولت در کار آنها مزاحمت ایجاد نکند و نیاز به کمک خاصی ندارند در سالهای اخیر شاهد بودیم که دولت‌های سابق برای این سازمان‌ها محدودیت‌هایی را ایجاد کرده بودند غافل از اینکه مردم انرژی متراکم هستند که همه سدها را می‌توانند بشکنند.

وی با بیان اینکه حضور مردم ناظر بر عملکرد‌هاست اظهار کرد: با وجود سند ملی پیشگیری از بیماری‌های غیر‌واگیر می‌توانیم طی 10 سال آینده 25 درصد از مرگ ایرانیان به دلیل این بیماری‌ها را کاهش دهیم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی مطرح کرد: طی سالهای اخیر شاهد موفقیت‌های بزرگی در زمینه کاهش برخی از موانع قدیمی حوزه سلامت بودیم اما امروزه با چالش‌های جدید و پیچیده‌تری مواجه هستیم.

وی درباره حضور سازمان‌های مردم نهاد گفت: 15 اردیبهشت سال جاری اعلام کردیم که دلسوزان نظام سلامت در سمیناری دو روزه نقدهای خود را به طرح تحول نظام سلامت اعلام می‌کنند. از آنجا که خود را بری از خطا و اشتباه نمی‌دانیم در سازمان‌های بین‌المللی نیز این موضوع را عنوان کردیم.

دکتر قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: طی دهه‌های گذشته تعداد مرگ و میر کودکان بیش از 10 میلیون نفر بوده است که امروزه 3.6 میلیون نفر رسیده است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار