این لیست که توسط مدرسه بازاریابی لندن منتشر شده است فدرر را بالاتر از تایگر وودز گلفباز مطرح جهان قرار داده است.
راجر فدرر بالاتر از نوواک جوکوویچ و رافائل نادال در این فهرست قرار گرفته است. در این لیست 20 نفره شاراپووا و سرنا ویلیامز نیز از رشته تنیس حضور دارند.
استاد این مدرسه بازاریابی لندن بعد از انتشار این لیست و در صدر قرار گرفتن فدرر گفت: ممکن است که وی امسال در مسابقات ویمبلدون عنوان قهرمانی نداشته باشد، اما شخصیت این ورزشکار به گونهای است که اسپانسرهای زیادی را جذب میکند.
وی افزود: 4 دلیل وجود دارد که چرا برندهای اصلی به ورزشکاران ستاره وابسته هستند و تقریباً این لیست منحصر به مردان است.
اول اینکه ورزش روش آشکاری برای جذب مخاطب است که این کار به وسیله ورزشکاران صورت میگیرد، یعنی تبلغیات سنتی. دوم: ستارههای ورزشی مجراهای روشنی برای افزایش آگاهی مردمی هستند که مسابقات را تماشا میکنند. سوم: موافقت یک ستاره ورزشی میتواند اعتبار یک محصول را به ویژه برای برندهای ورزشی در آینده بالا ببرد و دلیل چهارم اینکه ستارههای ورزشی میتوانند ارزش و قیمت یک محصول را بالا ببرند.
اسامی ورزشکاران به شرح زیر است:
شماره | نام ورزشکار | رشته ورزشی |
1 | راجرر فدرر | تنیس |
2 | تایگر وودز | گلف |
3 | فیل مایکلسون | گلف |
4 | لبرون جیمز | بسکتبال |
5 | کوین دورانت | بسکتبال |
6 | روری امکلوری | گلف |
7 | نوواک جوکوویچ | تنیس |
8 | رافائل نادال | تنیس |
9 | مهاندرا سایندونی | کریکت |
10 | کریستیانو رونالدو | فوتبال |
11 | کوبی برایانت | بسکتبال |
12 | ماریا شاراپووا | تنیس |
13 | لیونل مسی | فوتبال |
14 | اوسین بولت | دوومیدانی |
15 | نیمار | فوتبال |
16 | اندی ماری | تنیس |
17 | کی نیشی کوری | تنیس |
18 | دریک روس | بسکتبال |
19 | فلوید میودر | بوکس |
20 | سرنا ویلیامز | تنیس |