در دیدار امیرعبداللهیان با قائم مقام وزیر امور خارجه سوئیس مطرح شد

توافق هسته‌ای زمینه ساز تاثیرگذاری بیشتر ایران در ارتباط با کشورهای منطقه

قائم مقام وزیر امور خارجه سوئیس در سفر خود به تهران با معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و بر ضرورت همکاری دو کشور در مسائل مهم منطقه‌‏ای و جهانی تأکید کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، قائم مقام وزیر امور خارجه سوئیس در سفر خود به تهران با حسین امیرعبداللهیان  معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و بر ضرورت همکاری دو کشور در مسائل مهم منطقه ‏ای و جهانی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با تأکید بر حق مردم سوریه و یمن در تعیین سرنوشت خود، اظهار داشت: فشارهای برخی کشورها برای برکناری دولت قانونی سوریه توأم با حمایت مادی و نظامی از گروه های تروریستی، بدعت خطرناکی بوده است که منجر به تقویت گروه‏های تروریستی شده و به تهدیدی برای کشورهای منطقه و جامعه بین ‏المللی تبدیل گردیده است.

وی همچنین ضمن تأکید بر ضرورت توجه فوری به وضعیت وخیم انسانی در یمن، خاطرنشان ساخت ضرورت دارد در ارسال كمك هاي انسان دوستانه، توقف تجاوزات سعودي و تقويت روند سياسي و گفتگوي ملي تسریع گردد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به ضرورت حل و فصل بحران سوریه و یمن از طریق گفتگو بین همه طرف های داخلی، همچنین نسبت به شکل گیری همکاری های لازم منطقه ‏ای در مقابله متعهدانه و مسئولانه با تروریسم و افراطی گری در سوریه و عراق ابراز امیدواری کرد.

در این دیدار، قائم مقام وزیر امور خارجه سوئیس نیز ضمن مثبت ارزیابی کردن همکاری‏های دو کشور به همراه سازمان ملل متحد در کمک به بهبود وضعیت انسانی در سوریه، خواستار ادامه این همکاری‏ها شد.

وی همچنین توافق هسته ‏ای جمهوری اسلامی ایران با 1+5 را زمینه ساز تاثیرگذاری بیشتر ایران در ارتباط با کشورهای منطقه ارزیابی نمود.

انتهای پیام/
برچسب ها: سوریه ، منطقه ، توافق ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار