رئیس انجمن فیزیوتراپی با اشاره به شکل اصلی وزارت بهداشت در خصوص برگزاری دکترای حرفه‌ای این رشته گفت: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به هیچ عنوان انجام کار جدیدی را در خصوص آموزش پزشکی قبول نمی‌کند.

اسماعیل ابراهیمی، رئیس انجمن فیزیوتراپی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به مشکل اصلی انجمن فیزیوتراپی در خصوص برگزاری دکترای حرفه‌ای رشته فیزیوتراپی اظهار کرد: مشکل اصلی فیزیوتراپی در زمینه برگزاری دکترای حرفه‌ای این رشته این است که وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به هیچ عنوان انجام کار جدیدی را در زمینه آموزش پزشکی قبول نمی‌کند.

وی افزود: مخالفت وزارت بهداشت با راه‌اندازی دکترای حرفه‌ای تنها به رشته فیزیوتراپی منحصر نمی‌شود و شاهد این مسئله در سایر رشته‌ها نیز هستیم. وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سیاست خود را بر این مبنا قرار داده است که به هیچ عنوان دکترای حرفه‌ای جدیدی را به مجموعه‌های دکترای حرفه‌ای کنونی اضافه نکند.

رئیس انجمن فیزیوتراپی در خصوص اینکه مشکل وزارت بهداشت به درخواست انجمن فیزیوتراپی در خصوص حرفه‌ای بودن دکترای این رشته باز می‌گردد، اظهار داشت: تخصصی یا حرفه‌ای بودن دکترای رشته فیزیوتراپی برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکسان است. مطرح کردن درخواست انجمن فیزیوتراپی به عنوان دکترای این رشته تغییری در نتیجه آن ایجاد نخواهد کرد. به دلیل آنکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هیچگونه توجهی به این مسائل نمی‌کند و بطور‌کلی با ایجاد دوره‌ای جدید تحت هر عنوانی مخالف است.

گفتنی است انجمن فیزیوتراپی از مدت‌ها پیش، مسئله راه‌اندازی دکترای حرفه‌ای را پیگیری می‌کند. با وجود پیگیری‌هایی که انجام داده هنوز به نتیجه‌ای قطعی نرسیده است. همچنان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با برگزاری دکترای حرفه‌ای رشته فیزیوتراپی مخالفت می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار