معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از راه‌اندازی سیستم کاداستر برای معادن آذربایجان غربی در سال جاری خبر داد.

راه‌انداری سیستم کاداستر برای معادن آذربایجان غربی در سال جاریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه؛ اکبر طاهریاز راه‌اندازی سیستم کاداستر برای معادن استان در سال جاری برای معادن استان خبر داد.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی سیستم کاداستر مهم‌ترین اقدام این سازمان در چهار ماه اول امسال در حوزه معدن بوده است.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: با راه‌اندازی این سیستم برای معادن استان بسیاری از مشکلات و تخلفات مربوط به حوزه معدن برطرف شده است.

وی افزود: تشکیل کنسرسیوم معادن سنگ و آهن و صاحبان صنایع معدنی، فعال‌سازی هیئت حل اختلاف مذکور در ماده چهار قانون معادن، برگزاری مناقصه‌های عمومی برای اکتشاف و بهره‌برداری از مواد معدنی استان، پیگیری پروژه‌های زیرساختی در بخش معدن استان از قبیل برق‌رسانی به معادن شمال شهرستان خوی و چایپاره و همچنین احداث راه‌های ارتباطی معادن از جمله سایر اقدامات این سازمان در حوزه معدن در چهار ماه اول امسال بوده است.

طاهری ادامه داد: دو منطقه از استان به دو پهنه شمال به مساحت 2 هزار کیلومترمربع پهنه جنوب به مساحت 5 هزار کیلومترمربع تقسیم شده است.

وی خاطرنشان کرد: پهنه شمال و جنوب استان جهت انجام ژئوفیزیک هوایی و مطالعات اکتشافی اولیه به منظور شناسایی ظرفیت‌های فلزی واقع شده در این دو پهنه ظرف مدت یک سال به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی و شرکت سرمایه‌گذاری غدیر واگذار شده است.

طاهری خاطرنشان کرد: همچنین مناطق مستعد معدنی شناسایی شده جهت تکمیل عملیات اکتشافی بهره‌برداری از این مناطق از طریق مزایده عمومی به دارندگان صلاحیت فنی و مالی واگذار شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.