وزیر خارجه پیشین آمریکا اخبار مربوط به استفاده وی از ایمیل شخصی برای ارسال و دریافت اطلاعات محرمانه را تکذیب کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه صهیونیستی هاآرتص؛ "هیلاری کلینتون،" وزیرامور خارجه پیشین آمریکا، و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 این کشور، اخبار مبنی بر اینکه از ایمیل شخصی برای دریافت و ارسال اطلاعات محرمانه استفاده کرده را رد کرد.

"کلینتون" در این باره گفت: وقتی وزیر خارجه آمریکا بودم هیچ مطلب محرمانه‌ای را ارسال یا دریافت نکردم.

این سخنان در حالی مطرح شد که یک نهاد بازبینی داخلی دولتی اعلام کرد "هیلاری کلینتون" زمانی که ریاست وزارت خارجه آمریکا را برعهده داشته است، دست‌کم چهار ایمیل از حساب شخصی خود ارسال کرد. این ایمیل‌ها حاوی اطلاعات محرمانه‌ای بوده است.

"چارلز مک کالف،" دادستان کل جامعه اطلاعاتی آمریکا پنجشنبه گذشته در نامه‌ای به اعضای کنگره گفت ایمیل‌های "کلینتون" حاوی مطالبی از جامعه اطلاعاتی بوده است که در زمان ارسال می‌بایست جزء اطلاعات محرمانه در نظر گرفته می‌شد.

"کلینتون" روز گذشته مدعی شد هیچ ایده‌ای درباره ایمیل‌هایی که در نامه به آنها اشاره شده است، ندارد. وی توضیح داد برای راحتی از ایمیل شخصی خود استفاده کرده است و البته اعتراف کرد بهتر بود دو حساب کاربری جداگانه برای ایمیل‌های کاری و شخصی می‌داشت.

وی به دلیل استفاده از آدرس ایمیل شخصی خود در تمامی دوران چهار ساله‌ای که وزیر خارجه آمریکا بود، مورد انتقاد شدید قرار گر فته است زیرا طبق رهنمودهای خاص که به امضای "باراک اوباما،" رئیس‌جمهور آمریکا، به قانون تبدیل شده است، در تمامی وضعیت‌ها که شامل کسب و کار رسمی می‌شود، باید از حساب‌های ایمیلی دولتی استفاده شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار