رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: سیلاب اخیر 18کشته برجای گذاشت و 3 مفقودی نیز در منطقه کن و سولقان اعلام شده که البته هنوز کاوش برای پیدا کردن مفقودی ها ادامه دارد.

سیلاب 18 کشته بر جای گذاشت/ اعلام 3 مفقودی در کن و سولقانبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور،‌در حاشیه جلسه غیر علنی شورای شهر و در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه هفته گذشته اظهار کرد: شورای شهر نیز همانند دیگر مردم دغدغه حادثه سیل اخیر را دارند که همین دغدغه موجب شد تا از ما دعوت کند تا در جلسه شورای شهر پیدا کنم.

وی افزود: گزارشی از اقدامات انجام شده به صحن شورا تقدیم کردیم و البته نظراتی که ارائه شد، نظراتی سازنده بود و سعی کردیم به سمت مدیریت ریسک پیش برویم تا بتوانیم مدیریت کاهش خسارات مالی و جانی را در هر حادثه‌ای داشته باشیم.

نجار در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه باران 7 دقیقه‌ای موجب چنین خساراتی شده است در مقابل حوادث بزرگتر چه تمهیداتی دارید گفت: حادثه در یک محدوده کوچک نزدیک زمان غروب آفتاب اتفاق افتاد و البته صدا و سیما نیز به عنوان متولی کارگروه با مدیریت آقای ظهرایی مدیریت کار را به عهده داشتند و البته ناگفته نماند که آن روز روزی استثنایی بود و روز بعد از ماه مبارک رمضان که بسیاری از مردم به مسافرت رفته بودند اما تمام دستگاه های اجرایی، امدادو نجات بر اثر بازدید اخیر بنده خوب عمل کرده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت آموزش مردم تصریح کرد: آموزش حرف اول را می‌زند و معتقدیم که اولین امدادگر باید فردی از خانواده باشد و صدا و سیما نیز یکی از ارکان موظف برای اجرای برنامه‌های آموزشی و البته دستگاه‌های متولی باید برای جلوگیری از ساخت‌و سازهای غیرمجاز تلاش مضاعفی انجام دهند.

نجار با اشاره به متولیان حادثه اخیر افزود: ساماندهی حریم رودخانه با وزارت نیرو است و دستگاه‌های اجرایی، بخشداری و ... نیز در ساخت و سازها و جلوگیری از تخلفات دخیل هستند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه اعتقاد دارید که حادثه در سطح شهرستان اتفاق افتاده است، گفت: من نگفته‌ام که بزرگنمایی شده است بلکه تاکید داشتم سطح حادثه را نگه داریم و زمانی که نزاعی اتفاق می افتد و شخصی کشته می شود باید پاسگاه منطقه به این امر رسیدگی کند ، نه اینکه تمام نیروی انتظامی را درگیر این حادثه کنیم، و البته منظور بنده این بود که سطح حادثه رعایت شود تا کشور را مدیریت کنیم، البته استان البرز و کرج تمام مدت به امور رسیدگی کرده‌اند و هنوز هم در گیر حادثه هستم، تا امور را ساماندهی کنم.

نجار در پایان گفت: 8 کشته در روستا سی‌جان و 8 کشته دیگر نیز در کن و سولقان داشته‌ایم که البته کشته‌های دیگر نیز که اعلام شده، یک نفر در مازندران و یک نفر دیگر نیز در الموت قزوین جان خود را از دست داده‌اند که در مجموعه براساس آخرین آمار 18 کشته در حادثه اخیر داشته‌ایم، 3 نفر مفقود در کن و سولقان اعلام شده که البته کاوش برای پیدا کردن مفقودان ادامه دارد و مفقودی دیگری در سی‌جان   نداریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: سیلاب ، کشته ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار