معاون محترم ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان! یادآوری می‌شود جوانانی که شما از آنها بعنوان جوانان دور از عرصه‌های بین المللی صحبت کردید کدام جوانان را شامل می شوند؟!

 خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوانمحبوبه مرادی :
 
 پس از ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان  در قالب وزارت ورزش و جوانان در دولت قبل ، در این دولت نیز به دنبال رای مخالف مجلس به گزینه سوم پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی این وزارتخانه محمود گودرزی با سابقه ورزشی توانست رای اعتماد مجلسی ها را به دست آورد.

وزارتخانه‌ای که جوانان آن در دولت قبل با بی مهری مسئولان مواجه بود با وعده‌های مسئولان جدید در عرصه جوانان شروع به کار کرد.

بعد از انتخاب گلزاری به عنوان معاون ساماندهی امور جوانان اما گویا روند بی‌توجهی به جوانان همچنان ادامه دار بود و اصحاب رسانه هر بار که  پیگیر  اتفاقات رخ داده در حوزه جوانان بودند با اندک جشنواره‌ها و همایش‌های نمادین مواجه می‌شدند که برای برگزاری هر کدام از آنها بارها و بارها کنسلی پیش می امد و به وقت اتفاق هم تنها نامی از جوانان را به یدک می‌کشید!

*رستمی جایگزین گلزاری
 
 در 27 خردادماه سال جاری و بعد از استعفای گلزاری از معاونت ساماندهی  امور جوانان ،  محمود گودرزی طی حکمی محمدرضا رستمی را بعنوان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش  و جوانان منصوب کرد.

رستمی از دیدگاه آقای وزیر ، از منتقدان و کارشناسان مرتبط با مسائل جوانان و همچنین از معاونین و مدیران مربوط به امور جوانان بود که امید می رفت در جهت سیاستگذاری برنامه‌ریزی و هماهنگی و ساماندهی امور جوانان موثر به شمار رود.

رستمی اولین نشست خود را با اصحاب رسانه روز گذشته ، سوم مرداد برگزار کرد  که از دیدگاه اصحاب رسانه که به وزارنخانه‌ای کم کار و برنامه‌هایی انگشت‌ شمار در حوزه جوانان عادت کرده بودند نوید می داد  شاید بالاخره جوانان هم دیده شدند اما دیدگاه معاون جدید آقای وزیر و صحبت های دیروز در نشست برگزار شده نه تنها امیدی ایجاد نکرد بلکه باب‌های امید را بسته تر کرد.

در حالی که حدود 6 ماه است  اداره کل معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بدون مدیر کل در حال فعالیت است اما معاون امور ساماندهی ترجیح به صحبت در خصوص فضای تجربه نکرده‌ی جوانان ایران کرد.

*توافق هسته‌ای و جوانانی که عرصه بین‌المللی را تجربه نکرده‌اند!

محمدرضا رستمی معاون ساماندهی امور جوانان در نشست خبری دیروز خود با اصحاب رسانه اظهاراتی عجیب و قابل تامل داشت.
رستمی عنوان کرد: توافق‌ هسته‌ای اخیز باعث ایجاد فضای جدید ارتباطی برای جوانان ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی شده است و با توجه به اینکه جوانان ما تا به حال این فضا را تجربه نکرده اند و آموزش های مناسب ندیده‌اند باید ملزومات این فضای جدید گفتمان جوان را ایجاد کرد تا در رقابت‌ جهانی حضور موثر داشته و برای این حضورتسلط به زبان انگلیسی لازم است.

*صرفا جهت یادآوری
 
در پاسخ به این اظهارات ، روی صحبت با آقای رستمی است تنها جهت یادآوری آن هم نه از قلم یک خبرنگار بلکه از دیدگاه یک جوان:

پس از سالهای طولانی مذاکره  و فرازو نشیب‌های مختلف در نهایت توانستیم به متنی مشترک پیرامون برنامه هسته‌ای خود تحت عنوان برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) دست پیدا کنیم.

این توافق مسلما ناشی از تجربیات سالهای متمادی نظام در مورد  برنامه هسته‌ای ، مقاومت مردم ، اجماع داخلی نخبگان و تلاش های تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشور و هدایت های رهبر معظم انقلاب بوده است اما اظهارات شما در خصوص جوانان ایرانی و عرصه‌های بین المللی که تجربه نکرده اند آیا بی انصافی به شمار نمی‌رود؟!

معاون محترم ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ! یادآوری می‌شود جوانانی که شما از آنها بعنوان جوانان دور از عرصه‌های بین المللی صحبت کردید کدام جوانان را شامل می شوند؟یاداوری برای شما که انقلاب ما از دل همت همین جوانان بیرون آمد!

ما جوانانی داریم که شاهزاده‌های عرب و ابرقدرتان غربی از آنها واهمه دارند.جوانان ما بولتن‌های سیاسی نیستند که هر جا کم آورده شود از آنها سخن به میان بیاید و انها را بی تجربه در عرصه بین المللی برشمرید.

اقای رستمی جهت اطلاع شما باید گفت همین  جوانانی که امام را ندیده‌اند و انقلاب را حفظ کرده‌اند همان‌ها که از نسلی  جدا از نسل انقلابند امروز در عرصه بین المللی حرفهایی بسیار برای گفتن دارند که گویی شما از ان بی خبرید.

معاون ساماندهی امور جوانان یادتان نرود جوان ایرانی مشتاق به تلاش و آماده ایثار است و با نگاهی وسیع و عمیق به سمت جلو پیش می‌رود.

آقای رستمی شما دیگر چرا؟ شما که سردمدار امور جوانان هستید و می دانید با وجود تمام موفقیت‌ها تاکنون کار قابل توجهی در کشور در حوزه جوانان نشده اما جوانان ما در بدترین شرایط ثابت کرده‌اند که می‌توانند .مگر شما یاد ندارید 8 سال دفاع مقدس را ؟

معاون محترم وزارت جوانان ، امروز گرفتار تهاجم سنگین فرهنگی هستیم و دشمن تمام ابزار و برنامه‌های خود را برای جوانان ما به کار گرفته ، این در حالی است که جوانان  ما در مقابل ابراز دشمن با بصیرت بسیار در عرصه های بین‌المللی خوش درخشیده‌اند.مگر شما نشنیدید از جوانانی که مادرانشان آنها را نذر انقلاب کردند ، آقای رستمی شما دیگر چرا؟

مگر مطلع نیستید از موفقیت جوانان نخبه ما در بخش‌های دفاعی و نانو ؛  اصلا گویا یادتان نمی‌آید دانشمندان جوان هسته ای کشور را، از زبان یک جوان می‌گویم امروز دیگر دسترسی ما جوانان به قله‌های بلند علم چیزی نیست که دشمن بتواند مانع آن شود و خوشبختانه بزرگ مردان و زنان کوچک ما در بخش‌های دفاعی ، ماهواره‌ای ، سلولهای بنیادی ، نانوتکنولوژی ، نجوم و ... در پس همین تحریم ها به آن چنان پیشرفتی رسیده‌اند که گویا شما از آن بی‌خبرید!
 
از زبان یک جوان می‌گویم شما دیگر چرا؟

دشمن خود میداند  با تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی نتوانست در مقابل جوانان ما ایستادگی کند و تمام تیرهایش به سنگ خود و هر روز اخباری می شنویم از موفقیت‌های جوانان خود!

جهت اطلاع شما می‌گویم جامعه علمی ایران هیچ سالی را به پایان نرساند مگر با کسب افتخارات متعدد با تمام مشکلات کمبودها ، محدودیت‌ها و در تنگناهای تحریم‌ها.

شما گویا به یاد نمی‌آورید تولید اولین نانوداروی ضد سرطان و شکست انحصاری آمریکا را، گویا به یاد ندارید اولین شتاب دهنده خطی درمان تومورهای سرطانی را، به یاد ندارید  آزمایش موفقیت آمیز نخستین پهباد عمود پرواز جهان توسط جوانان ایرانی را ، ما اما به خاطر داریم و می دانیم...

می دانیم و خبر داریم از موفقیت‌های ورزشی  ،هنری ، ادبی و کارآفرینی جوانانمان، می‌دانیم و مفتخریم به همان جوانانی که شما آنها را به عرصه‌های بین‌المللی و فضای تجربه کرده در این عرصه‌ها حواله داده‌اید ؛ می‌دانیم و مفتخریم به جوانانمان در تمام تاریخ جدا از مسائل هسته‌ای .

 
ما می دانیم و مفتخریم به جوانانمان ، باشد که شما نیز افتخار کنید...
 
انتهای پیام/

برچسب ها: رستمی ، گلزاری ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار