ترکیب فال حافظ در کنار اشعار هنرمندی با عنوان شاخه نبات در گالری شهر کتاب فرشته به نمایش گذاشته شده است.

سولماز نراقی هنرمند خوش‌نویس در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ابتکاری که در زمینه خطاطی در نمایشگاه فالنامه انجام داده است،‌ گفت: منبع الهام من در این نمایشگاه همان فال‌هایی است که همیشه در خیابان‌ها دیده‌ایم و آن‌ها علاوه بر متن در آثار بصری نیز دیده می‌شود.

وی افزود: این موضوع کلاژ نیز ارجاعی به فرهنگ عامه خود فال بوده و خواستم به خود آن رجوع داشته باشم، به همین دلیل تعدادی از آن‌ها را جدا کردم و همراه بابرخی ازاشعار خودم از مجموعه شاخه نبات کار کردم.

نراقی تصریح کرد: هر کدام از این آثار در واقع یک شعر محسوب می‌شوند و من با این اتفاق به نوعی شسته رفتگی بیش از حدی که در آثار خوشنویسی وجود دارد را شکسته‌ام که به تبع آن الگو‌های زیبایی شناختی نیز شکسته شده و تغییر کرده‌اند.

این هنرمند ادامه داد: همچنین با این کار آثار جنبه طنز آمیزی نیز پیدا کرده‌اند و لازم به ذکر است که ابعاد کارها کوچک هستند چرا که آثار برای کار در کتاب خلق شده‌اند. 

نراقی در پایان از برگزاری پرفورمنسی در 31 مرداد خبر داد.

گفتنی است؛ این نمایشگاه تا 21‌مرداد،‌ در گالری شهر کتاب فرشته واقع در خیابان مقصود بیک، ‌نرسیده به چهار‌راه حسابی پذیرایی بازدید‌کنندگان است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار