اعضاي باند پنج نفره اي كه به صورتي كاملاً حرفه اي و ماهرانه اقدام به جيب بري در از مسافران زن اتوبوس هاي BRT مي كردند در عمليات كارآگاهان پليس آگاهي استان شناسايي و دستگير شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ يکي از جرائمي که همواره در محلهاي عمومي و به ويژه اتوبوس هاي درون شهري رخ مي دهد جيب بري و کيف زني است.

مرتکبان اين گونه جرائم با انتخاب طعمه هاي خود در نقاط شلوغ و پر تردد و وسائط نقليه عمومي نظير اتوبوس هاي شرکت واحد به صورتي كاملاً حرفه اي و ماهرانه به افراد نزديك شده بود و در يك فرصت مناسب اقدام به سرقت از جيب و يا کيف مردم مي كنند.

نكته قابل تامل اين جاست كه به لحاظ پائين بودن ميزان وجوه يا اموال مسروقه در اين سرقت ها معمولاً مالباختگان از اعلام سرقت به پليس و طرح دعوي خودداري مي كنند و بدين لحاظ رقم سياه بالايي به خود اختصاص مي دهد.

در همين زمينه در پي شكايت تعدادي از شهروندان مبني بر سرقت وجوه و گوشي همراه آنها به صورت جيب بري در اتوبوس شهري به پايگاه شرق پليس آگاهي استان، مقابله جدي با اين جرم در دستور کار کاراگاهان اين پايگاه قرار گرفت.

سرهنگ ستار خسروي رئيس پليس آگاهي استان اصفهان گفت: دراين باره تحقيقات گسترده اي براي شناسايي سارق يا سارقان انجام گرفت و سرانجام با اقدامات تخصصي ويژه پليسي دو نفر از متهمان سابقه داري كه در اين گونه سرقت ها نقش داشتند مورد شناسايي مالباختگان قرار گرفتند.

اين مقام مسئول عنوان داشت: با شناسايي سارقان ماموران در هماهنگي با مقام قضايي در يك عمليات آنها در مخفيگاهشان واقع در يكي از حاشيه هاي شهر اصفهان پنج زن 26 و 27 ساله كه همگي آنها غير بومي و مهاجر هستند دستگير و در بازرسي از محل مذكور 11 دستگاه گوشي تلفن همراه، 16عدد فلش مموري ،پنل ضبط ،تعدادي شارژر گوشي کشف شد.

اين مقام انتظامي با بيان اينكه متهمان تاكنون مورد شناسايي 12 نفر از مالباختگان قرار گرفتند گفت: سارقان دستگير شده در تحقيقات صورت گرفته به ده ها فقره سرقت جيب بري در اتوبوس هاي BRT و مكان هاي شلوغ شهر اعتراق و سه نفر از مالخران را معرفي كردند.

سرهنگ خسروي با اشاره به دستگيري مالخران پرونده، بيان داشت: با انهدام باند مذكور پرونده جيب بري در اتوبوس هاي شهري اصفهان بسته شد و تمامي اعضاي آن نيزبرای سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند. 


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.