مدیر کل امور بین الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وزیر اقتصاد و صنایع آذربایجان در راس هیاتی از بخشهای مختلف اقتصادی آن کشور، به تهران سفر می کند.

 به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،حسن ملک مدیر کل امور بین الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،  باسفیر آذربایجان در تهران ملاقات کرد و درخصوص هماهنگی سفر وزیر اقتصاد آن کشور گفت: شاهین مصطفی یف بر اساس دعوت دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک ایران- آذربایجان جهت گفتگو و مذاکره در خصوص توسعه روابط دو کشور طی هفته آتی به تهران سفر خواهند کرد.

وی افزود: در این سفر که نمایندگان بخشهای مختلف اقتصادی اعم از بخش خصوصی و دولتی، انرژی، حمل و نقل، ارتباطات، نفت و بانک ایشان را همراهی خواهند کرد؛ طرفین در خصوص توسعه حمل و نقل ریلی و اتصال راه آهن ایران به آذربایجان، همکاری در میادین نفتی، توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات، توسعه روابط بانکی بین دو کشور و ایجاد روابط کارگزاری بانکی، تامین برق، همکاری بخش خصوصی دو کشور مذاکره و گفتگو خواهند کرد.

مدیر کل امور بین الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود:  با توجه به سیاست های جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط با کشورهای همسایه، در کلیه زمینه ها همکاری های خوبی بین دو کشور برقرار و کمیسیون مشترک اقتصادی ایران- آذربایجان به طور فعال زمینه های افزایش همکاری را دنبال می  کند.

ملک با بیان اینکه روسای کمیسیون درخصوص برگزاری یازدهمین کمیسیون مشترک ایران- آذربایجان در این سفر تصمیم گیری می کنند گفت:این کمیسیون به احتمال قوی در نیمه دوم سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ارتباطات ، سفر ، وزیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار