استاندار زنجان بر ضرورت تغییر در نوع مدیریت و محتوای آموزشی مدارس استان تاکید کرد.

ضرورت تغییر در نوع مدیریت و محتوای آموزشی مدارس استانبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از زنجان ؛ به نقل از روابط عمومی ،استاندار زنجان در نخستین جلسه هیئت امنای مدرسه ماندگار دکتر شریعتی بر ضرورت تغییر سبک مدیریت و محتوای برنامه ریزی در مدارس ماندگار تاکید نمود و گفت: عاملی که مدارس مختلف را در نظر مردم متمایز می کند و موجب جلب اعتماد و جذب دانش آموز می شود نوع مدیریت و محتوای آموزشی مدارس است که باید بصورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

انصاری یکی از دلایل ماندگاری دبیرستان شریعتی را قدمت فضا و ارزش فرهنگی و میراثی مدرسه دانست و افزود:ادارات کل میراث فرهنگی و نوسازی مدارس باید طی یک برنامه چندساله، بدون تعطیل نمودن فعالیت عادی این مدرسه، طرح مقاوم سازی و نجات بخشی بنا را طراحی و اجرا نمایند.

وی حضور و فعالیت مردم در فضای این مدارس را در ایفای نقش ماندگاری مدارس قدیمی استان موثر دانست و پیشنهاد کرد:با اقداماتی از قبیل راه اندازی انجمن فارغ التحصیلان نخبه شریعتی جهت ارائه ایده های نوین فرهنگی، اجتماعی و آموزشی، راه اندازی موزه استانی با محتوای آموزشی، برگزاری نمایشگاههای هنری در سالن مدرسه و دعوت از عموم مردم برای حضور در این نمایشگاهها، اختصاص فضایی در محوطه مدرسه جهت ایجاد باغ فرهنگ دبیرستان ماندگار شریعتی جهت حضور علاقمندان و رونق فرهنگی در این مکان همچنین استفاده از سالن اجتماعات مدرسه برای جلسات فرهنگی و اجتماعی شهر می تواند در حضور و مشارکت عموم مردم در مدارس ماندگار بسیار موثر باشد.

در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش استان تعلیم و تربیت در تمامی سطوح را امری بسیار پیچیده و ارزشمند دانست و گفت: ساماندهی هرچه بهتر این امر خطیر نیازمند بهره مندی از افکار و ایده های نوین در امور آموزشی و پرورشی است.

تمجیدی در خصوص تجهیز مدارس ماندگار نیز توجه بر قدمت فضا و تخصص نیروی انسانی را مهم عنوان نمود و اظهار کرد:مدرسه شریعتی استان در مقاوم سازی و نوسازی بنا و جذب نیروهای متخصص نیازمند نگاه ویژه ای است.

وی به هدف شورای عالی آموزش و پرورش کشور در راه اندازی مدارس ماندگار سراسر کشور اشاره و خاطرنشان کرد: احیای مدارس با قدمت بالا به منظور پاسداشت موسسین این مدارس، الگوسازی این اماکن و ترویج فرهنگ مدرسه سازی در کشور و همچنین فراهم نمودن شرایط خاص برای استفاده از تجارب آموزشی گذشتگان را از جمله اهداف انتخاب مدارس ماندگار در کشور محسوب می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان این مطلب که در سنوات گذشته دبیرستان های امیرکبیر و شریعتی زنجان فعالیت چشمگیری در این استان داشتند، افزود: متاسفانه در سنوات اخیر این مدارس نتوانسته اند نقش خود را به خوبی ایفا نمایند لذا دبیرستان شریعتی با دریافت مجوز فعالیت بعنوان مدرسه ماندگار زنجان، تلاش نماید جایگاه و نقش اصلی خود را بازیابد

انتهای پیام/پ

برچسب ها: تغییر ، مدیریت ، آموزشی ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.