رئیس محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت زیست خوزستان گفت: گونه‌های در خطر انقراض سواحل ماهشهر به علت روش‌های غیر استاندارد صیادی به وسیله تورهای لنگری تلف می‌شوند.

محمد صادق صبا در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  در خصوص یکی از عوامل تلف شدن گونه‌های در معرض خطر سواحل ماهشهر اظهار داشت: آب‌های ساحلی ماهشهر یکی از مهمترین زیستگاه‌های آبی کشور بوده و گونه‌های آبزی ماکول و غیر ماکول با ارزش اکولوژیکی فراوان در آن زیست می‌کنند به طوریکه همین آن‌ها از مهمترین مکان‌های زادآوری آن‌ها بوده و گونه‌های شاخص با ارزش اکولوژیکی و زیبا شناختی چون نهنگ، دلفین گوژپشت و گونه‌های مختلف لاک پشت دریایی در این آب‌ها یافت می‌شوند.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده از تلفات گونه‌ها در معرض خطری چون بچه دلفین گوژپشت و لاک پشت دریایی زیتونی در آب‌های سواحل ماهشهر این نتیجه بدست آمد که به دام افتادن در تورهای لنگری دلیل تلف شدن این گونه‌ها بوده است.

رئیس محیط زیست دریایی اداره کل محیط زیست خوزستان با اشاره به افزایش تعداد صیادان برای تامین معاش و بهره گیری از روش‌های غیر استانداردی چون تور لنگری برای صید ماهی، افزود: استفاده بی رویه صیادان در سواحل ماهشهر از تور صیادی با عنوان تور لنگری به خاطر غیر استاندارد بودن جنس، چشمه‌های نور و طریقه استفاده و نصب در همه مکان‌های دریایی و در عرض آبراهه خور موسی باعث تلف شدن گونه‌هایی از قبیل نهنگ، دلفین‌ها و لاک پشتان دریایی شده است.

محمد صادق صبا در پایان تاکید کرد: سازمان‌های نظارتی چون یگان حفاظت آبزیان شیلات و نیروهای نظامی بر صید صیادان باید کنترل بیشتری داشته و ضمن آموزش صیادان با متخلفان برخورد جدی و قانونی و حتی تنبیهی انجام پذیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار