معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش همکاری‌ها میان ایران و ترکمنستان در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل خبر داد و گفت: در جلسه با هیات ترکمنستانی تفاهم نامه انجام 3 پروژه راهسازی مبادله و مقررشد تا احداث پل جاده‌ای مرز سرخس از طریق مناقصه به پیمانکار ذیصلاح واگذار شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکمنستان به میزبانی وزارت راه و شهرسازی برگزار شد و در همین راستا هیاتی بلند پایه از این کشور در رابطه با حوزه مشترک زیرساخت‌های حمل و نقل میان دو کشور با مسئولان شرکت ساخت و توسعه به بحث و گفتگو پرداختند.

دیدار وزیر امور خارجه این کشور با وزیر راه و شهرسازی به عنوان ریاست این اجلاس نیز در همین راستا صورت پذیرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی در همین رابطه از تمایل دو کشور برای ارتقا همکاری‌های فنی و اقتصادی در حوزه زیرساخت‌های حمل و نقل خبر داد و گفت: در اجلاس کمیسیون همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکمنستان پیرامون این موضوع بحث و گفتگو صورت گرفت و مقرر شد تا برای احداث پل جاده ای مرز سرخس مناقصه ای برگزار و پیمانکار ذیصلاح برای اجرای آن انتخاب شود.

 نورزاد اضافه کرد: این مناقصه توسط شرکت ساخت و توسعه با حضور نماینده کشور ترکمنستان برگزار خواهد شد.

وی در ادامه بهسازی راه سرخس-تجن و احداث آزادراه عشق آباد-ترکمن آباد از جمله پروژه‌های راهسازی اعلام کرد که توسط دو کشور در دست بررسی و مطالعه قرار دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه همچنین برگزاری جلسه ای با حضور پیمانکاران ایرانی و طرف ترکمن را از دیگر برنامه‌های سفر این هیات به ایران دانست و گفت: در راستای صدور خدمات فنی و مهندسی که از ظرفیت‌های دوره پسا تحریم به حساب می‌آید، در این مذاکرات طرف ترکمن خواستار شناسایی شرکت‌های توانمند ایرانی برای حضور در پروژه‌های عمرانی کشور ترکمنستان شدکه این جلسه در همین راستا برگزار و در آن ضمن بررسی شرایط، امکانات و توانمندی‌های شرکت‌های راهسازی ایرانی، انتظارات آنها از طرف ترکمن برای تسهیل فعالیت این شرکت‌ها در کشور ترکمنستان مطرح شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار