شهرکرد؛

افتتاح پاسگاه محیط بانی تالاب بین اللملی چغاخور

پاسگاه محیط بانی تالاب بین اللملی چغاخور در استان چهارمحال و بختیاری، با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ پاسگاه محیط بانی تالاب بین اللملی چغاخور در شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری، با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور افتتاح شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری در آیین افتتاح این پاسگاه محیط بانی گفت: این پاسگاه پنجمین پاسگاه محیط بانی استان است که با انرژی خورشیدی کار می‎کند و مجهز به سیستم حفاظتی و دوربین مدار بسته است.

شهرام احمدی افزود: این پاسگاه مجهز به دوربین ثابت بوده و بازرسی محوطه تالاب را به صورت برخط (آنلاین) انجام می دهد.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث این پاسگاه از سال گذشته و با هزینه یک میلیارد و 200 میلون ریال، گفت: هم اینک سه ایستگاه محیط بانی دیگر نیز در چهارمحال و بختیاری آماده بهره برداری است.

تالاب بین المللی چغاخور با دو هزار و 300 هکتار مساحت در دامنه ارتفاعات برآفتاب و کلار، در نزدیکی شهر بلداجی شهرستان بروجن و فاصله 65 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری، در مسیر جاده شهرکرد خوزستان واقع شده است. 

تالاب بین المللی چغاخور، تالاب بین المللی گندمان، و تالاب های علی آباد و سولقان (سولگان) در شهرستان بروجن، با توجه به وضعیت آب و نسبت اراضی غرقابی، مرغزارها و گستره آبی از مجموعه های بزرگ از نظر زیست شناسی در استان چهارمحال و بختیاری و کشور به شمار می روند. 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.