رئیس یکی از گروه های معارض سوری تاکید کرد راه حل نظامی در سوریه هرگز جواب نخواهد داد و یک سرباز سوری بر تمامی جنگجویان خارجی شرافت دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوانِ؛ رئیس یکی از جریانهای معارض سوری  در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی المیادین تاکید کرد راه حل نظامی در سوریه هرگز جواب نخواهد داد و یک سرباز سوری بر همه افراد مسلحی که از خارج برای جنگ به سوریه می آیند؛ شرافت دارد.

«هیثم المناع،» رئیس جریان سوری «قمح»(گندم) گفت: ما در خصوص فرماندهی ارتش موضع سیاسی خاص خود را داریم، اما معتقدیم یک سرباز سوری به همه جنگجویانی که از خارج به داخل سوریه آورده می شوند ، شرافت و برتری دارد.

وی افزود:  خون این سرباز برای ما  میلیونها برابر ارزش دارد؛ زیرا در حال حاضر این سرباز قربانی نخست این جنگ است و بهایی را می پردازد که هیچکدام از ما نمی پردازیم.

هیثم المناع گفت: اگر دولت سوریه با طرح دمیستورا موافقت کند ،راه حل سیاسی می در مسیر درستی قرار گیرد.
وی خاطر نشان کرد: در زمان کمتر از چهل روز، دمیستورا گامهایی عملی برداشته است که شاید بتوان آنرا پروسه ژنو 3 نامید؛ اگرچه کنفرانسی درکار نبوده است)، اما اقدامات عملی برای این کار را انجام داده است .

وی گفت: اگر حاکمیت سوریه به شکل جدی وارد این طرح شود ، یقینا مسیر درست خواهد شد؛ چرا که به نتیجه رسیدن  راه حل نظامی در سوریه محال خواهد بود. راه حل نظامی در سوریه به معنای تداوم خونریزی بین ده تا پانزده سال خواهد بود که هیچ نتیجه ای نیز در بر نخواهد داشت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار