معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تا زمانیکه نتوانیم یک اکوسیستم پایدار در کشور ایجاد کنیم نگه‌داشتن نخبگان در داخل کشور مشکل است.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خببرنگاران جوان  اظهار کرد: مهمترین برنامه در بنیاد ملی نخبگان ایجاد یک اکوسیستم یا زیست‌بوم است که از طریق آن بتوانیم نخبگانی که دارای پلنت هستند در داخل کشور نگه داریم ولی تا زمانی که زیست‌بوم را در کشور درست نکنیم، نمی‌توانیم با اقتصاد دانش‌بنیان نخبه را در داخل کشور نگه داشت.

وی در ادامه افزود: باید این مسئله را قبول کنیم فقط در قالب یک اقتصاد دانش‌بنیان می‌توانیم نخبگان را در داخل کشور نگه داشت، زیرا در اقتصاد دانش‌بنیانی که از مغز، فکر، ایده و هوش استفاده می‌شود ارزش مادی بیشتری دارد.

ستاری با اشاره به ایجاد اکوسیستم در کشور خاطرنشان کرد: برای ایجاد یک اکوسیستم یا زیست‌بوم باید تغییرات بسیاری اتفاق بیفتد و طبیعتا اقتصاد دانش‌بنیان یکی از پایه‌های اصلی آن حضور انسانی با دانش بالا و ضریب هوشی بالا می‌باشد که باید در اقتصاد به کار گرفته شود و این مشکل را از سالیان دراز در کشور داشته ایم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طی یکسال و نیم گذشته ایجاد یک فرهنگ پایدار در کشور را پیگیری کرده است که شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از این موارد است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان چگونه می‌توانند کار‌آفرین آینده تربیت کنند عنوان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان باید کار‌آفرین آینده در کشور ایجاد کنند، این شرکت‌ها به مغز، دانش، ایده انسان‌ها متصل هستند و از این طریق کار‌آفرین ایده آن تربیت می‌شود.این زیرساختی است که باید به دنبال آن باشیم و نیاز به نخبگان و اساتید در دوره‌ی جدید ایجاد یک فرهنگ است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار