نماینده دائم آلمان در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی اعلام کرد: آلمان موافق از سرگیری گفتگو در شورای ناتو-روسیه است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "مارتین اردمان،"  نماینده دائم آلمان در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، اعلام کرد: آلمان موافق از سرگیری گفتگو در شورای ناتو-روسیه است، اما دیگر اعضای ناتو در این خصوص اتفاق نظر ندارند.

اردمان گفت:«در حال حاضر در این خصوص اجماع وجود ندارد اما تلاش ها ادامه دارد. عدم گفتگو با روسیه حتی برای اعضای ناتو به عنوان باری بر دوش درنظر گرفته می شود. به عقیده من کشورهای بیشتری بر این باورند که گفتگو باید از سر گرفته شود.» 

شورای ناتو-روسیه رسما در سال 2002 ایجاد شد. سازمان پیمان آتلانتیک شمالی یکم آوریل 2014 و در واکنش به الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، با تعلیق شورای ناتو-روسیه از پایان همکاری با روسیه خبرداد.

فرانک والتر اشتاینمایر، وزیر امور خارجه آلمان بارها اعلام کرده است که ناتو بار دیگر نیازمند از سرگیری گفتگوهای سیاسی با روسیه،‌ دست کم در سطح سفراست. به گفته وزیر امور خارجه آلمان که کشور در سال 2016 ریاست دوره ای سازمان امنیت و همکاری اروپا را بر عهده می گیرد، برلین قصد دارد راهکارهایی برای جلوگیری از شکافهای جدید در اروپا و حفظ امکان برقراری پل های ارتباطی را فعال و تکمیل کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۹:۳۲ ۰۹ مرداد ۱۳۹۴
ارتش روسیه توانایی اینرا دارد که آمریکا و ناتو به طور کامل از بین ببرد....
به قول آقای پوتین سر به سر ما نگذارید....
در جای دیگر هم میکوید خرس بزرگ را بیدار نکنید....
آخرین اخبار