تیم ملی بسکتبال ایران امروز در دیدار نهایی جام اطلس اسپورت چین به مصاف تیم میزبان می‌رود.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی بسکتبال ایران که با شکست از تیم دوم چین، شروع ناامیدکننده‌ای در رقابت‌های اطلس اسپورت چین داشت، در ادامه با بازی‌های خوبی که به نمایش گذاشت، با سه پیروزی پیاپی به دیدار نهایی راه یافت تا یک‌بار دیگر حریف میزبان شود.  

شکست تیم آمریکا را در دیدار نیمه‌پایانی باید اوج کار شاگردان بائرمن دانست. هرچند یانکی‌ها با تیمی در این مسابقات حاضر شدند که از بازیکنان معمولی بسکتبال ایالات متحده تشکیل شده بود اما این برای نخستین بار در تاریخ بود که تیمی با نام منتخب آمریکا برابر بسکتبال ایران شکست می‌خورد. نام آمریکا با بسکتبال روز دنیا عجین شده و هربار تیمی از این کشور در یک تورنومنت شرکت می‌کند، بدون شک از مدعیان به حساب می‌آید.  

ایران امروز به مصاف تیمی می‌رود که در دیدار نخست با حساب 68 بر 64 بازی را به این تیم واگذار کرد و این دیدار علاوه بر یک بازی مهم و مهیج، دیداری انتقامی برای شاگردان بائرمن به حساب می‌آید. چینی‌ها در دیدار نخست و زمانی که با خوش‌شانسی محض، تیم ناآماده ایران را شکست دادند، در رختکن به پایکوبی پرداختند واین نشان‌دهنده اهمیت حضور تیم کشورمان در رقابت‌های اطلس‌اسپورت است.  

درک بائرمن، سرمربی آلمانی تیم بسکتبال ایران، که یکی از سرشناس‌ترین مربیانی است که تا کنون سکان هدایت آسمان‌خراش‌های ایران را در دست گرفته، بهتر از هرکسی می‌داند با شکست چین و کسب عنوان قهرمانی اطلس‌اسپورت، بسکتبال ایران اعتماد بیشتری به او پیدا می‌کند. کسب این جام روحیه آسمان‌خراش‌ها را برای ادامه کار دو چندان می‌کند و هرچند کادرفنی به این رقابت‌ها به چشم دیدارهایی تدارکاتی نگاه می‌کند اما بائرمن و مهران شاهین‌طبع، برای کسب این جام چندان هم بی‌میل و انگیزه نیستند.  

ساعت 17:30 امروز، شاگردان بائرمن رو در روی تیمی می‌ایستند که قطعاً چند بازیکن‌اش را در ترکیب تیم اصلی چین، در رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک ریو می‌بینند. پیروزی در این دیدار می‌تواند چینی‌های پرمدعا را هم با واقعیت بسکتبال قدرتمند ایران، آشناتر کند. باید منتظر ماند دید عصر امروز بازیکنان کدام تیم جام قهرمانی اطلس اسپورت را در سالن سوژوی چین روی سر می‌برند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار