برزین ضرغامی گفت: در ایام برگزاری نمایشگاه هر شب به طور متوسط از 40 تا 180 هزار نفر در محل باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب حضور می‌یافتند.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان حاضر در محل؛ برزین ضرغامی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران صبح امروز دهم مرداد در نشست خبری نقد و بررسی بیست و سومین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اظهار داشت: نمایشگاه قرآن امسال در دو بخش باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب برگزار شد که طولانی بودن مسافت و فاصله بین بخش ها از دلایل اصلی کاهش استقبال بازدیدکنندگان از این مراسم بود.

وی با اشاره به اینکه بعد از پانزدهم ماه مبارک رمضان به تدریج به تعداد بازدیدکنندگان از نمایشگاه قرآن افزوده شد، گفت: نمایشگاه قرآن امسال 2 میلیون نفر بازدیدکننده داشت و هر شب به طور متوسط از 40 تا 180 هزار نفر در محل باغ موزه و باغ کتاب حضور می یافتند.

ضرغامی با بیان اینکه مصلی مکان مناسبی برای برگزاری نمایشگاه قرآن است، افزود: در تهران چند گزینه برای برگزاری نمایشگاه بیشتر نداریم که از جمله آنها نمایشگاه بین المللی، سالن حجاب کانون پرورش فکری و هنری، مجموعه بوستان گفتگو وابسته به شهرداری، مصلی امام خمینی(ره) و باغ موزه دفاع مقدس هستند.

دبیر بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ادامه داد: مصلی بهترین گزینه برای برگزاری نمایشگاه قرآن است اما با توجه به اینکه اولویت این مکان برای برگزاری نماز جمعه بود، ما فضایی بهتر از باغ کتاب و باغ موزه برای برپایی بیست و سومین نمایشگاه قرآن کریم پیدا نکردیم.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت نمایشگاه شب های نورانی که در مصلی برگزار شد، موازی کاری با نمایشگاه قرآن نیست و در فعالیت های قرآنی هرچه تکثر بیشتری وجود داشته باشد، شهروندان قدرت انتخاب بیشتری از لحاظ نزدیکی مسافت و محتوای کیفی برنامه ها دارند.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار