معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان گفت :شهر همـدان بعلت دارابودن جمـعیت جوان ، ظرفیت های بالای فرهنگی و گردشگری گزینه اصلی برای پایتخت جوانان جهان اسلام است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  با اشاره به تصمیم وزارت ورزش و جوانان مبنی بر انتخاب یکی از شهرهای مشهد ، اصفهان ، همدان و تبریز به عنوان پایتخت جوانان جـهان اسلام گفت : شهر همـدان به علت دارابودن جمـعیت جوان ، ظرفیت های بالای فرهنگی و گردشگری و عملکرد موفق در حوزه جوانان و سازمان های مردم نهاد گزینه اصلی برای پایتخت جوانان جهان اسلام است.

اسداله ربانی مهر گفت : همدان در سالهای اخیر میزبان دهها جشنــواره و همایــش در سطح ملی و بین المللی بوده است و از طرفی عنوان شهر دارالمجاهدین و دارالمومنین از سوی رهبر معظم انقلاب به شهر همدان از دیگر شایستگی های شهر همدان برای این موضوع است .

وی گفت : همدان سال ها پیش اولین پایتخت نخستین حکومت در ایران یعنی مادها بوده و از طرفی با مصوبه مجلس شورای اسلامی عنوان پایتخت تاریخ و تمدن به همدان اختصاص پیدا کرده است که این نشانه ظرفیت های شهر همدان برای این عنوان است .

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان در این جلسه گفت : هدف ما تنها رسیدن به این عنوان نیست بلکه برای این کار بیش از بیست برنامه در سطح ملی و بین المللی پیش بینی کرده ایم که البته اجرای آنها باید با همکاری دیگر دستگاهها و نهادها باشد .

در ضمن با رای گیری در صحنه علنی شورای اسلامی شهر همدان ، پیشنهاد معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان مبنی بر اعلام آمادگی شورای شهر جهت انتخاب همدان به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام به تصویب رسید .

انتهای پیام/ی


برچسب ها: همدان ، پایتخت ، گزینه ، جهان ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
معین
۲۲:۰۷ ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
همدان دوست داریم