به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میزان:برخی نشریات زنجیرهای گشایش مکدونالد را به اقتصاد مقاومتی ترجیح میدهندمحمد کاظم انبارلویی عضو حزب موتلفه اسلامی در گفتوگو با خبرنگار سیاسی میزان با اشاره به ضرورت مدیریت واردات در دوران پساتحریم و اجتناب از اتکاء بیش از حد به جذب سرمایه گذاری خارجی در این دوران،اظهار کرد: اگر دولت بخواهد راه صحیحی را در دوران پس از تحریم طی کند، باید ضمن پرهیز از جذب بی ضابطه سرمایه گذاری خارجی و مدیریت واردات، اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی را در صدر اولویت ها و برنامه های کاریاش قرار دهد.
وی تصریح کرد: خطوط کلی اقتصاد ما، چه در دوران پساتحریم و چه در دوران ماقبل تحریم، در سیاستهای اقتصاد مقاومتی نهفته که در اواخر سال 92 از سوی مقام معظم رهبری به روسای قوا ابلاغ شد و در آن بر ضرورت توجه به ظرفیتهای عظیم درونی و بومی تاکید شده است.
انبارلویی با انتقاد از برخی نشریات زنجیرهای که سطح دستاوردهای توافق هستهای را به گشایش شعبههای مک دونالد در کشور تنزل دادهاند، گفت: متاسفانه برخی رسانههای داخلی که منتسب به یک جناح خاص هستند، منافع و مصالح ملت ایران را لحاظ نمیکنند؛ بلکه تمام سعی و تلاش خود را مصروف و معطوف در نمایندگی منافع اقتصادی کمپانیها و سرمایه داران غربی و مصالح سیاسی ابرقدرتهای سلطه گر میکنند.
عضو حزب موتلفه اسلامی با اشاره به نقشی که بِرند مک دونالد و سایر مظاهر مادی و اقتصادی غرب در فروپاشی و اضمحلال اتحاد جماهیر شوروی داشت، اظهار کرد: زمانی که شوروی به سبب اتخاذ استراتژی نادرست، به لحاظ اقتصادی و سیاسی در نهایت ضعف و سستی قرار داشت، هجوم تبلیغات، نمادها و سمبلهای غربی مانند مک دونالد، به لحاظ فرهنگی نیز فروپاشی شوروی را تسهیل و تسریع کرد.
انبارلویی در پایان با اشاره به ضرورت هوشیاری مردم و مسئولان، برجسته سازی گشایش شعب مک دونالد در ایران از سوی برخی نشریات زنجیرهای را یک فریب و خدعه دانست و خاطرنشان کرد: اکثریت مردم و مسئولان ما، دست تجاوز و تطاول غرب و نظام سرمایه داری را خوانده اند و بر این نکته واقفند که باطل السحر دسیسه ها و توطئه های اقتصادی دشمن، حرکت بر سبیل سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
انتهای پیام/