آموزشهای مناسب ازدواج برای جوانان عاملی مهم درپیشگیری ازطلاق است

پیشگیری از طلاق با آموزش های مناسب ازدواج برای جوانان

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ساری،فرماندار بابلسر گفت:با توجه به آمارهای سال جاری در کلانتری‌های شهرستان بابلسر، 88 درصد از مراجعات برای طلاق،با مشاوره دادن به زن و شوهر،تبدیل به سازش شده است.

اسد با ابراز تاسف از آمار بالای طلاق در کشور،افزود:باید ریشه عوامل طلاق مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بی‌توجهی به سنت‌ها موجب آسیب‌های فراوانی در روابط افراد می‌شود،تصریح کرد:با ترویج و پایبندی به مسایل اخلاقی و دینی، بنیان خانواده حفظ می‌شود.

فرماندار بابلسر با بیان اینکه آستانه تحمل افراد در جامعه پایین آمده است، گفت:در بررسی مسائل و اختلافات خانوادگی نباید از اعتیادهای فرهنگی نظیر غیبت کردن، دروغگویی، وسواس و ... غافل شد.

اسد تاکید کرد:کلانتری‌ها مدخل ورودی اختلافات خانوادگی هستند و با تقویت و استفاده از کارشناسان خبره می‌توان تعداد ارجاعات به دادگاه را کم کرد.

وی با بیان اینکه آموزش‌های قبل و بعد از ازدواج و آگاهی دادن به جوانان در فرآیند پیشگیری از طلاق موثر است،گفت:بخشی از طلاق‌ها در جامعه اجتناب‌ناپذیر است اما می‌توان با آموزش و مشاوره به خانواده‌ها آن را کاهش داد.

فرماندار شهرستان بابلسر با تاکید بر برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی ویژه جوانان و خانواده‌ها در شهرستان،افزود:هزینه کردن برای مسائل فرهنگی و اجتماعی موثر است و هیچ کاری به اندازه کار فرهنگی اثربخش نیست.

اسد با اشاره به ورود تکنولوژی روز جهان در کشور و استفاده از شبکه‌های فضای مجازی،تصریح کرد:تکنولوژی روز در کشور وجود دارد اما باید فرهنگ استفاده صحیح از آن نیز به‌وجود بیاید.

وی گفت:در مسایل فرهنگی باید با ظرافت برخورد شود و از هر ابزاری در جهت آگاهی‌بخشی به افراد و مصون ساختن جامعه بهره گرفت.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: طلاق ، آموزش ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.