استاندار چهارمحال و بختياري گفت: مركز طراحي زندگي دانشگاه شهركرد، زمينه ساز ازدواج پايدار است.

  به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد به نقل از روابط عمومی دانشگاه شهركرد، قاسم سليماني در بازديد از مركز طراحي زندگي این دانشگاه و حضور در جمع زوج های جوان شركت كننده در دوره‌هاي آموزشي مربوطه، آموزش های قبل از ازدواج را ضروری عنوان كرد و این مركز را زمينه ساز ازدواج پايدار دانست.

وی با بیان اینکه تصميم گيري‌هاي احساسي ممكن است موجب بالارفتن آمار طلاق شود، گفت: يكي از مزاياي بهره گيری از دوره‌های آموزشی قبل از ازدواج، درک بهتر، آينده نگری و واقع بينی است كه جوانان را در ازدواج پايدار ياری می كند.

استاندار چهارمحال و بختياری، اشتغال را از اهم معضلات جوانان عنوان كرد و افزود: در حال حاضر چند پروژه‌ عظيم اشتغالزا در استان در دست اجراست كه با كاربردی شدن اين پروژه‌ها، زمینه اشتغال عده زیادی از جوان استان فراهم خواهد شد.

سلیمانی تأكيد كرد: مسئولين استان موظفند در هموار كردن مسير زندگي جوانان كوشا باشند.

رئيس دانشگاه شهركرد هم در اين ديدار گفت: این مركز طراحي زندگي تاكنون 149 دوره براي آموزش 6400 زوج جوان در آستانه‌ ازدواج برگزار نموده است.

دكتر شایان شامحمدی از صرف هزينه افزود بر يک ميليارد و 200 ميليون ريال برای راه‌اندازی مركز طراحي زندگي و برگزاري دوره هاي آموزشي در آن خبر داد و ابراز اميدواري كرد: با تلاش و فعاليت‌هاي اجرايي مستمر، چهارمحال و بختیاری به جايگاهي مطرح در كاهش آمار طلاق دست پیدا کند.

گفتني است مركز طراحي زندگي دانشگاه شهركرد ارديبهشت 93 به منظور ارتقاء مهارت‌های زندگی، با هدف ازدواج پایدار در دانشگاه شهرکرد راه‌اندازی شد و در آن مهارت‌های زندگی، قبل و بعد از ازدواج، به زوج‌های جوان آموزش داده مي‌شود.

دانشگاه شهرکرد در کیلومتر 2 جاده شهرکرد ( مرکز استان چهارمحال و بختیاری ) به سامان، در ابتدای بلوار رهبر قرار دارد.

این دانشگاه، در غرب مرکز استان چهارمحال و بختیاری ( شهرکرد ) واقع شده و در حال حاضر، نزدیک به 6 هزار دانشجو در 119 رشته تحصیلی در مقاطع مختلف و 5 پژوهشکده و مرکز تحقیقاتی دارد.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.