وزن بسیاری از لپ‌تاپ‌ها زیر 2.8 کیلوگرم هستند و لپ‌تاپ‌های فوق سبک وزنی در حدود 1.5 کیلوگرم دارند.

به گزارش خبرنگار نبض بازار  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نكاتی كه قبل از خريد لپ‌تاپ بايد بدانيد در زیر آمده است:

1- قابليت حمل و نقل (portability)

امروزه لپ‌تاپ‌ها ترکیبی از کامپیوتر و امکانات شبکه بی سیم به صورت یک بسته قابل حمل هستند. وزن بسیاری از لپ‌تاپ‌ها زیر 2.8 کیلوگرم هستند و لپ‌تاپ‌های فوق سبک وزنی در حدود 1.5 کیلوگرم دارند. این مدل هایی که به صورت سبک وزن طراحی شده‌اند مناسب سفر و جابجایی آسان در محل کار و منزل می‌باشد.

2- اندازه صفحه نمايش (Display Size)

اندازه صفحه نمایش در لپ‌تاپ‌ها معمولاً از 11.6" در مدل‌های فوق سبک شروع شده و تا 18" در بعضی لپ‌تاپ‌های مخصوص سرگرمی ادامه پیدا می‌کند. برای مشاهده آسان، خیلی‌ها یک لپ‌تاپ 14.1" را ترجیح می‌دهند. اما توجه داشته باشید که اندازه صفحه نمایش یک فاکتور اساسی در وزن لپ‌تاپ‌ها به شمار می‌رود.


3- پردازنده (cpu)

پردازنده مغز كامپيوتر است. تاثير موثری در سرعت و كارايی دستگاه شما و همچنين قيمت دستگاه شما خواهد داشت. قدرت پردازنده براي كسانی كه از لپ‌تاپ خود به عنوان كامپيوتر شخصی(pc) اصلی و آن‌هايی كه برای كارهای چندرسانه‌ای(multimedia) و بازی استفاده می‌كنند حياتی است. 

4- حافظه (RAM)

يك حافظه فيزيكی كه كامپيوتر برای اجرای برنامه‌ها و سيستم عامل از آن استفاده می‌كند. بنابراين مستقيماً روی سرعت و كارايی دستگاه شما اثر می‌گذارد. 

5- هارد (Hard)

گنجایش یک هارد دیسک درایو نمایانگر این است که چند گيگابايت (GB) اطلاعات اکترونیکی (مثل فایل، برنامه، عکس، آهنگ، و فیلم) می‌تواند روی هارد ذخیره شود. مقدار هاردی که شما نیاز دارید بسته به اینکه از لپ‌تاپ خود چه استفاده‌ای خواهید کرد بستگی دارد. مصارف معمول نیاز به فضای نگهداری زیادی ندارد ولی در صورتی که می‌خواهید لپ‌تاپ خود را پر از عکس، آهنگ،‌ فیلم و بازی کنید نیاز به فضای زیادی خواهید داشت.

6- كارت گرافيك (Grapgic Card)

اگر شما از علاقمندان به بازیهای روز و محبوب می‌باشید یا از کاربران حرفه‌ای نرم‌افزارهای گرافیک 3 بعدی می‌باشید، دنبال لپ‌تاپی بگردید که دارای کارت گرافیکی اختصاصی باشد که کارایی بهتری از کارت های onboard دارند. توجه داشته باشید که رم بالای کارت گرافیک فقط در بازی های سه بعدی که دارای بافت‌های پیچیده می‌باشند در رزولوشن‌های بالا کاربرد دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار