در پی افزایش نگرانی‌ها به دلیل تولید بیش از اندازه نفت، بهای طلای سیاه بار دیگر سقوط کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ بهای نفت در بازار نیویورک به سبب افزایش نگرانی‌ها در خصوص حجم تقاضا، اخبار نامساعدی که از چین می‌رسد و همچنین اخبار مربوط به عرضه بسیار بالای نفت پس از خوش بینی‌ها در مورد صادرات نفت ایران، به شدت‌ کاهش یافت.

‌بهای هربشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت ( نفت پایه آمریکا ) در بازار بین المللی نیویورک که روز جمعه حدود یک و نیم دلار کاهش یافته بود، برای تحویل در ماه سپتامبر (شهریور) با یک دلار و 95 سنت کاهش به 45 دلار و 17 سنت رسید.

"جین مک‌گیلیان،" از موسسه تردیشن انرژی که تحولات بازار نفت را پیگیری و تحلیل‌های لازم را در این خصوص ارائه می‌کند، گفت : گویی نگرانی‌ها در مورد افزایش عرضه و کاهش تقاضا موجب شده است بهای نفت به پایین سطح خود طی شش سال اخیر برسد.

پس از آنکه بهای نفت در مارس (اسفند گذشته) به پایین‌ترین سطح از پایان سال 2000 (1379) رسیده بود، در فصل بهار، حدود 60 دلار تثبیت شد؛ اما از ابتدای ماه ژوئیه (تیر) دوباره روند کاهشی را آغاز کرد.

"مک‌گیلیان" افزود: با توجه به شرایط کاهش تولید در چین، نگرانی‌ها در مورد کاهش تقاضا فزاینده است.

براساس تحقیق مستقلی که دوشنبه منتشر شد، ‌تولید کارخانه‌ای چین در ژوئیه به پایین‌ترین سطح خود از دوسال پیش رسید و کاهش رشد اقتصادی دومین اقتصاد جهانی و دومین مصرف کننده بزرگ نفت خام را تایید کرد.

از سوی دیگر بازار اخبار مناسبی در خصوص عرضه نیز دریافت نکرده و همچنان با عرضه بیش از حد نفت چه از جانب آمریکا و روسیه و چه از جانب سازمان کشورهای صادر کننده نفت – اوپک - مواجه است که این موضوع نیز از ماه ها پیش موجب سیر نزولی بهای نفت در بازار شد. 

سرمایه گزاران روز گذشته اخبار نامساعدی در این خصوص دریافت کردند. "مک‌گیلیان" خاطر نشان کرد : ایرانی‌ها اعلام کردند احتمالا می‌توانند تولید نفت خود را پس از لغو تحریم‌ها 500 هزار بشکه در روز افزایش دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار