واردات نفت خام کشورهای آسیایی از ایران ماه ژوئن( تیر) نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت : واردات نفت خام کشورهای آسیایی از ایران ماه ژوئن(تیر) نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت و این افزایش پیش از توافق تاریخی بر سر برنامه هسته ای ایران بود که در نهایت صادرات بیشتر نفت این کشور را به دنبال خواهد داشت. 

اطلاعات دولتی و داده های مربوط به رهگیری نفت کش ها نشان می دهد واردات چهار مشتری بزرگ نفت ایران همچون چین ، هند ، ژاپن و کره جنوبی ماه ژوئن روزانه بالغ بر یک میلیون و 170 هزار بشکه بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گدشته بیش از 13 درصد افزایش داشت.

ایران علاقه مند به احیای سهم این کشور در بازار نفت است که در چارچوب تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا کمرنگ شده است؛ تحریم هایی که با هدف کاهش صادرات نفت ایران از روزانه دو میلیون و 500 هزار بشکه در سال 2011 به حدود یک میلیون بشکه در روز طراحی شد. 
در چارچوب توافقی که چهاردهم ژوئیه( 23 تیر) در وین اتریش حاصل شد ، برنامه هسته ای ایران در ازای لغو تحریم های آمریکا ، سازمان ملل و اتحادیه اروپا با محدودیت های بلند مدتی مواجه خواهد شد. 

در نیمه نخست سال 2015 میلادی ، خریداران آسیایی نفت ایران روزانه یک میلیون و 100 هزار بشکه نفت از ایران خریداری کرده اند که تقریبا 9 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش نشان می دهد. 

اطلاعات وزارت بازرگانی ژاپن روز گذشته نشان داد خرید نفت ایران از سوی این کشور بیش از 50 درصد در ماه ژوئن نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته و به 930 هزار و 46 بشکه در روز رسیده است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار