آموزش و پرورش بنیان تحول اساسی در جامعه است

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آموزش و پرورش بنیان تحول اساسی در جامعه است، گفت: از دکتر فانی انتظار می‌رود که تحولی ایجاد کند چرا که کشور نیازمند تحول است.

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش   گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت الله هاشمی رفسنجانی در  سی و دومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش ضمن مهم دانستن برگزاری این اجلاس اظهار داشت: این اجلاس منظم با ابتکار شهیدان رجایی و باهنر ایجاد شد و رشد کرد و این شهیدان واقعا تحول خواه بودند.

وی ادامه داد: خانواده بزرگ آموزش و پرورش به دلیل گستردگی و حجم زیاد در اقصی نقاط کشور از محیط عشایری گرفته تا قلب کشور حضور دارند و کار بزرگی را که تربیت دانش آموزان است را انجام می دهد.

هاشمی رفسنجانی افزود: دکتر فانی از دوستان نزدیک و یاران شهیدان رجایی و باهنر بود و همکاری نزدیکی با آنها داشت.

وی افزود: از یاران شهدا انتظار می‌رود که تحولی ایجاد کنند چرا که کشور نیازمند تحول است.

وی ادامه داد: در گذشته دچار انحراف بزرگی شدیم. افراط و تفریط به ما همواره آسیب رسانده است. گرچه وجود آن در شرایطی خاص بی ثمر نیست اما در مجموع بهره‌ای از افراط و تفریط نمی‌بریم.

هاشمی افزود: اولین شکل افراط و تفریط مخالفت برخی ها مانند داعش و مجاهدین با اسلام است که به زعم خودشان فداکاری می کنند اما در واقع روش آن ها اصلا درست نیست.

اقتدار علمی عامل موفقیت در مذاکرات هسته‌ای بوده است
وی در ادامه در خصوص موفقیت مذاکرات هسته‌ای با اشاره به اقتدار علمی کشور گفت: اقتدار علمی ما بیش از هر نیروی دیگری موجب موفقیت در این مذاکرات شده بود و تمامی ابر قدرتها دریافتند که در برابر قدرت علمی و فنی ما مانعی وجود ندارد و این اقتدار ملی پایه تحولی جهانی شد.

وی ادامه داد: پایه‌ی اصلی قدرت علمی در دوره دبستان و دبیرستان شکل می‌گیرد و در دانشگاه به اوج خود می‌رسد و اگر این دوره تحصیلات وجود نداشت هیچ کدام از این تحولات به خوبی شکل نمی‌گرفت. بنابراین معلمان حق بزرگی در این تحولات دارند و شوقی که این افراد برای کسب علم در دانش آموزان ایجاد می‌کنند تا پایان عمر برای دانش آموزان باقی می‌ماند.

هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: با وجود این شرایط باید به آموزش و پرورش بیش از پیش توجه شود که فکر اولیه این مساله هم در دوران بعد از جنگ و جهاد سازندگی در نظام شکل گرفت.

هاشمی رفسنجانی توجه به روحیه پژوهش و پرسش‌گری را بسیار مهم تلقی کرد و یادآور شد‌: باید به این موضوع به شدت توجه شود تا آنجایی که این روحیه برای دیگران هم ایجاد انگیزه کند.

کارآفرینی لازمه جامعه امروزی است
وی در این باره تصریح کرد: کارآفرینی کاری بسیار مهم است که باید بیشتر به آن توجه شود.در حال حاضر تصور عمومی بر این است که هر فردی باید دوره‌های علمی مختلف را با نمرات خوب بگذراند و بعد از آن در کرسی‌های دولتی مشغول به کار شود که این تفکر صحیح نیست و باید تفکرات کارآفرینی مورد نظر باشد.

وی ادامه داد: باید به درس حرفه و فن و  و تجهیز امکانات بیش از پیش توجه شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار