مدیر مرکز پژوهش‌های مسجد مقدس جمکران گفت: این نشست تخصصی درصدد تبیین و تحلیل واقعه عظیم راهپیمایی اربعین حسینی در سالهای اخیر در سرزمین نینوا است.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سید مجید مطهری نژاد، مدیر مرکز پژوهش‌های مسجد مقدس جمکران از برگزاری نشست تخصصی «بررسی نظام اربعین در حرکت به سوی جامعه آرمانی» در  این مسجد خبر داد و گفت: این نشست هر ماه یکبار روزهای سه شنبه در سالن اجتماع مسجد مقدس جمکران برگزار و شرکت در آن برای عموم آزاد است. 

وی ادامه داد: در این نشست درصدد تبیین و تحلیل واقعه عظیم راهپیمایی اربعین حسینی که در سالهای اخیر در سرزمین نینوا در حال شکل گیری است، هستیم.

مدیر مرکز پژوهش‌های مسجد مقدس جمکران جذب افراد و گسترش حرکت به سوی امام را از مباحث مورد بررسی در این نشست عنوان کرد و گفت: در راهپیمایی اربعین در سالهای اخیر تحولات روحی بزرگی شکل گرفته است که در تاریخ بشر بی نظیر است.

وی یادآور شد: در تاریخ بشر چند تحول عظیم روحی شکل گرفته است که در ظاهر پیامبران و امامان(علیهم السلام) در آن دخیل نبوده‌اند ولی در باطن این تحولات بدست آنها رقم خورده است در حالیکه همیشه رسولان و امامان در تحولات روحی و انسانی بوجود آمده در اجتماعات بشری حضور ظاهری داشته اند.
مطهری نژاد انقلاب اسلامی ایران را یکی از تحولات بزرگ روحی در جهان دانست و بیان کرد: این انقلاب از دیدگاه امام و رهبری انقلابی است که منشا آن تحولات روحی بوده و همچنین این تحول روحی به دست ولی الهی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه همین نوع نگرش در بیداری الهی و اسلامی منطقه توسط رهبری نیز دیده می شود، تصریح کرد: ماجرای راهپیمایی عظیم اربعین در سالهای اخیر نیز همین گونه است و این نشان دهنده 3 جریان بزرگ تحول روحی در 4 دهه اخیر هستیم.

مدیر مرکز پژوهش‌های مسجد مقدس جمکران ادامه داد: در نشست تخصصی مذکور به دنبال بررسی ماجرای راهپیمایی اربعین از این زاویه هستیم تا بدانیم آیا حقیقتاً اربعین و تحولات روحی واقع شده در راهپیمایی اربعین در راستای انقلاب اسلامی ایران و در امتداد رسیدن به نقطه ای روشن است؟

وی گفت: در هر نشست دو استاد و کارشناس حضور خواهند داشت تا به بحث در مورد زوایای مختلف این موضوع بپردازند.

مطهری نژاد مسجد مقدس جمکران در پایان از برگزاری دومین برنامه از سلسله نشست های تخصصی بررسی نظام اربعین در حرکت به سوی جامعه آرمانی خبر داد و خاطر نشان کرد: این نشست با حضور پژوهشگر و خطیب بین الملل، «حجت الاسلام و المسلمین انصاری بحرینی» در روز سه شنبه سیزدهم مرداد از  ساعت 18 الی 20 در ساختمان اداری مسجد مقدس جمکران برگزار  خواهد شد که از فرهیختگان مهدوی دعوت می شود با حضور خود زینت بخش این محفل نورانی باشند.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.