در فصل گذشته، اپل موفق به فروش 10.9 میلیون تبلت شده و پس از آن سامسونگ با فروش 7.6 میلیون دستگاه تبلت قرار داشته است. جایگاه سوم را نیز شرکت چینی لنوو با فروش 2.5 میلیون دستگاه تبلت در فصل دوم 2015 به خود اختصاص داده است.
البته روند کاهش تدریجی فروش
تبلت ها تنها به یک دلیل محدود نمی شود حتی اگر تلفن های هوشمند بزرگتر یکی از
عوامل اصلی در این زمینه باشند. تبلت ها به طور معمول همانند گوشی های هوشمند ارتقا
نمی یابند، اغلب بین اعضای خانواده یا دوستان دست به دست می شوند و حضور لپ تاپ هایی
با ضخامت کم نیز از عوامل موثر در کاهش فروش تبلت ها هستند.
به گفته IDC، چرخه عمر طولانیتر، رقابت افزایش یافته از سوی دسته های دیگر مانند تلفن های هوشمند بزرگتر در ترکیب با این حقیقت که کاربران نهایی می توانند جدیدترین نسخه سیستم عامل را روی تبلت های قدیمیتر نصب کنند، شور و اشتیاق اولیه برای این دستگاه ها را در بازار مصرف کننده خفه کرده است.
در این میان، تولیدکنندگان با معرفی برخی ویژگی ها مانند قابلیت تقسیم نمایشگر به دو قسمت که امکان انجام همزمان دو وظیفه را فراهم می کنند و معرفی دستگاه های هیبریدی دو در یک که به تازگی از محبوبیت بیشتری برخوردار شده اند، امیدوارند بار دیگر به بازار تبلت رونق ببخشند.
در شرایطی که هر آن چه تبلت ها می توانستند برای مدتی به صورت انحصاری انجام دهند، اکنون توسط تلفن های هوشمند با نمایشگرهای بزرگ و لپ تاپ های باریکتر نیز قابل انجام است باید منتظر بمانیم و ببینیم معرفی محصولاتی مانند آیپد پرو می تواند جان تازه ای به بازار تبلت ببخشد یا خیر.
منبع: عصر ایران