مدیر اداره جهاد کشاورزی مسجدسلیمان گفت: عدم تامین آب از سوی سازمان آب و برق استان موجب ممنوعیت کشت تابستانه در این شهرستان شده است.

کمبود آب،گلایه کشاورزان،ممنوعیت کشتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از از خوزستان؛ نادر قلی حسین پور اظهار کرد: بیشترین تولید انرژی برق آبی کشور در مسجدسلیمان انجام می‌شود اما عدم همکاری سازمان آب و برق با کشاورزان این شهرستان جهت تامین آب برای کشت تابستانه موجب بروز مشکلات فراوانی در این بخش شده است.

وی افزود: سازمان آب و برق استان بر خلاف وجود منابع آبی فراوان در این شهرستان توجهی به مردم و کشاورزان مسجدسلیمان نمی‌کند و آن‌ها را از حق طبیعی استفاده از آب جهت کشت محروم کرده است.

حسین پور تصریح کرد: پیشنهاداتی جهت احداث بندهای خاکی برای جمع آوری سیلاب‌ها ارائه کرده‌ایم تا بتوان از آب‌های جمع آوری شده جهت آبیاری تکمیلی و کشت تابستانه استفاده کرد اما این مساله نیازمند سرمایه گذاری است.

وی اذعان داشت : در حوزه شهر گلگیر یک واحد دامداری با ظرفیت 1500 گاوشیری و اشتغالزایی برای 150 نفر به صورت مستقیم و 50 نفر به صورت غیر مستقیم وجود دارد که حدود 2 سال است که عملیات اجرایی آن به اتمام رسیده اما سازمان آب و برق استان، برق این واحد را تامین نکرده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی مسجدسلیمان بیان کرد: این سازمان هیچگونه همکاری با کشاورزان و دامداران شهرستان ندارد و مشکلات فراوانی را برای این بخش‌ها و مردم مسجدسلیمان رقم زده است.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.