به مناسبت 13 مرداد روز بسیج جامعه زنان و همزمان با سراسر کشور، نماد «زن، مقاومت و ایثار» در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از شهرکرد، در استقبال از اولین کنگره ملی شهدای چهارمحال و بختیاری و در آیینی به مناسبت 13 مرداد روز بسیج جامعه زنان و همزمان با سراسر کشور، از نماد «زن، مقاومت و ایثار» در بقعه متبرکه حضرات امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون (علیهما السلام) شهرکرد رونمایی شد.

این رونمایی به دست مادر شهیدان اعتدال پور انجام شد.

سردار رضا محمد سلیمانی، فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری در حاشیه این مراسم گفت: در استقبال از کنگره بزرگ شهدای استان 5 نماد با عنوان ارزش های دفاع مقدس در شهرکرد مرکز استان و هر یک از شهرستان های استان رونمایی می شود.

از مجموع 2 هزار و 436 شهید استان چهارمحال و بختیاری، 15 نفر شهدای زن هستند که بر اثر بمباران به شهادت رسیده اند.

همچنین چهارمحال و بختیاری دارای 800 زن ایثارگر و 37 جانباز زن است که مرحومه حاجیه ناز بیگم حسین میرزایی بنی، امدادگر شجاع و جانباز 25 درصد، تنها زن رزمنده این استان در سال های دفاع مقدس می باشد.

وجود 584 همسر شهید، یک هزار و 412 مادر شهید که در قید حیات هستند، 101 مادر جانباز بالای 50 درصد و 413 همسر جانباز بالای 50 درصد از دیگر افتخارات جامعه زنان استان چهارمحال و بختیاری به شمار می رود.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.