داشتن خانه های کوچک به معنای بی بهره ماندن از راحتی و زیبایی در خانه نیست زیرا راه حل های جدید زیادی برای استفاده بهتر از فضاهای کوچک وجود دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان  و به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، در اینجا مهم ترین راهکارهایی که به راحتی و زیبایی بیشتر یک خانه کوچک کمک می کند، بخوانید:
پنجره ها: بهتر است از پرده هایی استفاده کنیم که نور بیشتری از خود عبور می دهند. قرار دادن آینه نزدیک پنجره باعث انعکاس نور می شود و فضا را بزرگ تر از اندازه واقعی خود نشان می دهد.
تقسیم بندی فضا: می توان فضای کوچکی مانند اتاق را به بخشهای کوچک تر تقسیم کنیم و هر بخش را به اشیای خاصی اختصاص دهیم. همچنین می توانیم با اضافه کردن قفسه و یا آویزان کردن پرده یا گذاشتن بخشی از اثاث، هر بخش را از دیگری جدا کرد.
عمودی فکر کنید: از ارتفاع دیوارها بهترین استفاده را ببرید. کمدهای بلند که تا سقف می رسند و یا قفسه هایی از این نوع بهترین انتخاب برای فضاهای کوچک به شمار می آیند.
لوازم چند منظوره بخرید: وقت بیشتری را به خرید اختصاص دهید تا بتوانید اسباب و لوازم کاربردی تری پیدا کنید. مبل هایی که تختخواب می شوند و تخت هایی که در زیر خود تخت دیگری را جا داده اند و نیز میزهای قهوه خوری که شامل کمدهایی برای قرار دادن ظروف هستند از این جمله اند.
خرید و انباشت اثاث منزل: مانند کسانی که تمایل به جمع آوری اسباب و اثاثیه هستند نباشید، چرا که انباشتن لوازم زیاد در خانه کوچک آن را کوچک تر نشان می دهد.
از رنگ های روشن استفاده کنید: رنگ های روشن فضا را بزرگ تر نشان می دهد. بهتر است که تنوع رنگ ها هم زیاد نباشد و فقط از سه رنگ اصلی استفاده شود.
از وسایل دایره ای شکل استفاده کنید: بیشتر اثاثیه به شکل چهار گوش هستند از این رو توصیه می شود که با استفاده از میز و آینه های گرد و صندلی های منحنی، تنوعی ایجاد کنید.
حالت روحی شما بسیار مهم است: نباید به خانه به عنوان جایی که قرار است تمام دقایق روز را در آن سپری کنید بنگرید. ساعاتی از روز را به گردش در پارک ها، باشگاهها و اماکن عمومی مانند بازارها اختصاص دهید و با فرزندان خود خوش بگذرانید. می توانید به جای انبار کردن کتاب در خانه به کتابخانه عمومی بروید و برای دیدار دوستان و خانواده، از جشنواره ها و مراسم عمومی بهره بگیرید.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار