مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان از شناسایی 44 خوشه صنعتی در همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛کیوان گردان گفت: در حال حاضر کار مطالعاتی 18 خوشه در حال انجام است و برای سه فقره از این خوشه‌ها در حال انجام عملیات اجرایی هستیم.



 وی با بیان اینکه در کشور تعداد زیادی خوشه صنعتی شناسایی شده که در طول 23 ماه عملکرد دولت تدبیر و امید 23 خوشه صنعتی به صنایع قبلی اضافه شده است، افزود: در حال حاضر یک هزار نفر در خوشه صنعتی همدن در حال فعالیت هستند.


وی به مناسبت روز خبرنگار  17 مرداد اشاره کرد و گفت: خبرنگاران می‌توانند در توسعه اقتصاد و پیشرفت علوم اقصادی نقش موثری داشته باشند و به نوعی در ایجاد اشتغال سهیم هستند.
گردان خاطرنشان کرد: به لحاظ ضرورت صنایع کوچک در توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور روز 21 مرداد به نام این روز نهاده شده چرا که این صنایع می‌توانند با در اختیار داشتن تسهیلات کم اشتغال‌زایی داشته و در افزایش تولیدات داخل کشور سهیم باشند.


وی با بیان اینکه صنایع کوچک باید بیشتر مورد حمایت قرار گیرند، تاکید کرد: دولت تدبیر و امید برای حمایت از این صنایع در تلاش بوده چرا که اگر این صنایع به علت مشکل مالی به تعطیلی کشانده شوند ضربه بزرگی به اشتغال وارد می‌شوند چرا که به طور متوسط در هر واحد از این صنایع 49 نفر در حال فعالیت  است که باید برای ترویج این صنایع تلاش کنیم.


گردان با بیان اینکه 92 درصد صنایع کشور را صنایع کوچک تشکیل می‌دهند، گفت: این صنایع 45 درصد اشتغال کشور را به خود اختصاص داده همچنین 17 درصد ارزش افزوده را بخش صنایع کوچک تشکیل می‌دهند.


وی ادامه داد: 10 درصد صادرات صنعت کشور را صنایع کوچک به خود اختصاص داده‌اند که در این راستا باید توانایی فعالیت صنایع کوچک را بالا برده تا توان رقابت در بازار خارجی را داشته باشند.


مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان یادآور شد: مقام معظم رهبری در سفر به مشهد مقدس بر حمایت از تولیدکنندگان تاکید کردند بنابراین ما در تلاش هستیم تا این واحدها بیشتر مورد حمایت قرار گیرند تا شاهد توسعه صادرات محصولات به خارج از کشور باشیم که در این شرایط شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی در حوزه‌های مختلف به ویژه موضوع اشتغال خواهیم بود.


گردان با تاکید براینکه بنگاه‌های زودبازده ضربه بزرگی به واحدهای تولیدی وارد کرد، گفت: باید از تجربیات گذشته بهره‌من شویم تا با مشکلات سال‌های گذشته مواجه نشویم.


وی گفت: صندوق حمایت از صنایع کوچک برای تامین وسایل، تجهیزات و امکانات می‌تواند با سهل‌ترین شرایط تسهیلات ارائه دهد.

انتهای پیام/


برچسب ها: همدان ، شناسایی ، خوشه ، صنعتی ، شهرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.