رییس دانشگاه حضرت زینب تهران گفت: امنیت مهم ترین موئلفه حفظ خانوادهای کشور است که با استفاده افراطی ونادرست افراد از شبکه های اجتماعی با خطرات جدی مواجه گردیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معصومه حاج حسینی در جمع اعضای بسیج جامعه زنان خراسان رضوی با بیان  این مطلب افزود: براساس آخرین پژوهش های انجام شده در حوزه ریشه های طلاق در خانوادهای ایرانی آمارها بیانگر این است که شبکه های مجازی رتبه نخست تهدید امنیت خانواده وماهواره در رده دوم قرار دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون 98درصد بانوان جوان کشور گوشی های همراه همسر خود را چک می کنند. خاطر نشان کرد : چک کردن گوشی همراه توسط همسران نشانه سوء ظن در زندگی مشترک است که نقطه مقابل اعتماد در خانوادست که کم کم زمینه های فرو پاشی خانوادها را در پی دارد.

دکتر حاج حسینی در ادامه تصریح کرد: نفس انسان یک توجیح کننده بی نظیر است پس حواسمان جمع باشد که تحت عنوان استفاده درست از تکنولوژی ارتباط جمعی توسط گوشی همراه به سبک زندگی اسلامی آسیب نزنیم زیرا فضای مجازی به خاطر جذابیت وانبوه اطلاعاتی که به مخاطب می دهد قدرت تفکر وخلاقیت را از انسان می گیرد .

این کارشناس خانواده افزود: دین مبین اسلام یک ساعت تفکر را برابر با 70 سال عبادت عنوان می کند بنابراین وقتی گوشی همراه فردرا مدیرت می کند یعنی سبک زندگی اسلامی با خطر فاجعه آمیز روبرو شده است .

وی گفت: اکنون انجام فعالیت های فرهنگی تاثیر گذار نیازمند کارهای عمیق ومبتکرانه توسط انسانهای که خود اهل تقوای الهی هستند می باشد. پس باید برای اتاق فکرهای فرهنگی فکری اساسی کرد که تلاش مان حکایت آب در هاوان کوبیدن نباشد.

وی ضمن ابراز تاسف شدید از خواب خرگوشی مسولان فرهنگی وخانوادها تلاش دشمنان سلام را در مقوله جنگ نرم موفق توصیف کرد وگفت: شاهد من برای صحت صحبت هایم همین مطلب بس که سالهاست در بحث عفاف وحجاب کارهای نمادین انجام میشود، نمایشگاه وهمایش های زیادی در این خصوص برگزارکردیم اما تحقیقات نشان می دهد به اندازه سر سوزنی در این زمینه موفق نیستیم .

دکتر معصومه حاج حسینی راه برون رفت از تهدیدهای فرهنگی دشمن را که امروز در خط مقدم خانوادهای متدین ایران اسلامی را وادار به تلفات کرده ،خود سازی معنوی انسانها بویژه در عرصه فرهنگی دانست و خاطر نشان کرد : رطب خورده منع رطب نمی تواند بکند متولیان امر اعم از پدر ومادر ها وکار گزاران فرهنگی جامعه ابتدا خود باید سالم زندگی کنند وبه اسم بهر مندی از تکنولوژی قبح کارهای زشت را در جامعه از بین نبرند تا کلام وکار آنها اثر بخش باشد.

همچنین در این همایش که به مناسبت روز قشر برگزار شده بود و700 بانوی بسیجی از نواحی 12 گانه مشهد شرکت داشتن ضمن اجرای برنامه فرهنگی متنوع از نخبه گان قشرهای برتر بسیج جامعه زنان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.