قرار گرفتن مجموعه‌ای از آثار هنری در موزه قرآن کریم با محوریت آیات الهی حس معنویت خاصی در بیننده ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موزه قرآن کریم ساختمانی با معماری سنتی-اسلامی در بافت قدیم تهران قرار دارد، این موزه شامل قرآن‌های خطی و قدیمی، آثار قرآنی نظیر هنرهای چوبی و پارچه‌ای و همچنین قرآن‌های خطی قدیمی و تاریخی است. در این موزه آثار قرآنی نفیسی مربوط به دوره‌های تاریخی مختلف نگهداری می‌شود که پیشینه برخی از آن‌ها به قرن سوم هجری قمری بر‌می‌گردد.

این موزه نگهدار آثار فلزی مزین به آیات قرآنی و کلمات الهی و  پارچه‌های منقوش به آیات قرآن کریم است.

فخرالدین صابری ریاست موزه ملی قرآن کریم گفت: با وجود شرایط ویژه مکانی موزه قرآن کریم و مسائل خاص رفت و آمد بازدیدکنندگان و مسائل امنیتی تلاش کرده‌ایم تا نمایشگاه‌های فصلی از آثار هنرمندان با محوریت مضامین قرآنی، خطاطی، خوشنویسی و هنرهای تجسمی برگزار کنیم که نیازمند هماهنگی‌های مقطعی بودند.

وی در خصوص شناخت و معرفت حاصل از درک صحیح آیات قرآنی گفت: درک صحیح از قرآن کریم و آثار موجود قرآنی در فضای معنوی موزهِ در بیننده حس و حال معنویت ایجاد می‌کند، معرفی و نمایش کاتبان قرآن کریم و افرادی که با عشق به کتابت آیات پرداخته‌اند و هنرمندان بزرگی که صفحات قرآن را تذهیب کردند و درک انگیزه معنوی آن‌ها با وجود محدودیت‌های زمان خود بیننده را به فکر وا داشته تا به حس عمیق‌تری از معنویت و عشق در این آیات الهی برسد.

صابری افزود: آگاهی و آشنایی مردم با فضای معنوی موزه ِمی‌تواند در شناخت بهتر و بیشتر قرآن کریم کمک کند، کنار هم قرار داشتن مجموعه‌ای از آثار هنری با محوریت قرآن‌کریم معرفت خاصی ایجاد می‌کند که میت‌واند الوهیت آن را به بیننده منتقل کند.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار