اعتراض لاوروف به قرار نگرفتن روسیه در جریان تحقیقات هواپیمای مفقود شده مالزی

لاوروف اعلام کرد اطلاعات کامل مربوط به تحقیقات فنی درباره هواپیمای مفقود شده ام اچ 17مالزی در اختیار مسکو قرار نمی‌گیرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک نیوز، «سرگئی لاوروف،» وزیر امور خارجه روسیه، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد تیم تحقیقاتی که علل ناپدید شدن هواپیمای مالزیایی پرواز «ام اچ 17» را بررسی می‌کند، اطلاعات کامل را در اختیار روسیه نمی‌دهند. وی افزود این در حالی‌ست که نتایج کامل این تحقیقات در اختیار کشورهای دیگر قرار می‌گیرد.   

وقتی خبرنگاری از لاورف پرسید: «آیا هواپیمای مالزیایی مورد اصابت موشک روسی قرار گرفته است؟» وی پاسخ داد: «جمع‌آوری و بررسی قطعات موشک سرنگون‌کننده، برای مشخص کردن محل ساخت و ارتشی که از آن استفاده می‌کند، کار آسانی است.» 

وزیر امور خارجه روسیه سپس با اشاره به اینکه تحقیقات بر خلاف ادعاها «جامع،» «مستقل» و »بین‌المللی» نیست، افزود کشورهای اوکراین، استرالیا، بلژیک و هلند با نادیده گرفتن «معاهده هواپیمایی کشوری بین‌المللی» ایکائو که به «کنوانسیون شیکاگو» نیز معروف است، قراردای را امضا کردند که مفاد آن مشخص نشده است.  

لاوروف همچنین گفت عجیب است که مالزی 5 ماه پس از مفقود شدن هواپیما برای همکاری با تیم تحقیقاتی دعوت شد.

هواپیمای بوئینگ 777 پرواز ام اچ 370 مالزی، 24 مارس سال گذشته (6 فروردین 1393) با 239 مسافر و خدمه ناپدید شد. این هواپیما کوالالامپور، پایتخت مالزی، را به مقصد پکن، پایتخت چین، ترک کرده بود. هواپیمای مفقود شده به معمای بزرگی در تاریخ هوانوردی تبدیل شده است. 



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار